لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: احتمال دارد دیدار اوباما با کرزی لغوه گردد


روزنامه واشنگتن پست در شماره روز چهارشنبه خود مطلبی در رابطه به سفر کرزی به ایالات متحده به چاپ رسانیده و نوشته است به روز سه شنبه قصر سفید در تازه ترین نشانه نا رضایتی از حامد کرزی رییس جمهور افغانستان، تذکر داده است شاید دیدار وی با براک اوباما رییس جمهور ایالات متحده در واشنگتن ، لغو گردد.

روزنامه به ادامه می نویسد رابرت گیبس سخنگوی قصر سفید گفت ملاقات تعیین شده اوباما با کرزی به تاریخ 12 ماه می تا هنوز پا برجاست . اما بعدا با اشاره به یک سلسله تبصره های ضد غرب از طرف کرزی ، گیبس علاوه کرد مطمئنا قبل از آنکه تصمیم گرفته شود که آیا برگزاری چنین ملاقاتی سودمند خواهد بود ، ما تبصره های کرزی را بررسی خواهیم کرد.

گیبس همچنان از نامیدن کرزی به عنوان متحد ایالات متحده خودداری کرد.

روزنامه واشنگتن پست افزوده است اداره اوباما از تبصره های کرزی برانگیخته شده است.

کرزی در این تبصره هایش دخالت کشور های غربی را در کشورش تقبیح کرد ، خارجی ها را به سازماندهی تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال گذشته ، متهم نمود و حتی اظهارداشت که شاید نومیدی او را به پیوستن با طالبان بکشاند.

روزنامه علاوه می کند ادامه و طغیان این تبصره ها حتی بعد از صحبت با هلری کلنتن وزیرخارجه ایالات متحده ، منتقدین کرزی را برآن واداشته است تا رهبری او را مورد سوال قرار دهند .

روزنامه نوشته است ( پیتر گالبریت ) کارمند سابق ملل متحد در افغانستان ، در مصاحبه یی با شبکه ( ن ب سی ) به روز سه شنبه کرزی را غیر متعادل توصیف نموده است . گالبریت در جمله مقامات خارجی است که از طرف کرزی مورد اهانت قرار گرفت.

روزنامه واشنگتن پست در اخیر می نویسد گیبس سخنگوی قصر سفید گفت ما می خواهیم بر آورده شدن تعهداتی را که کرزی رییس جمهور افغانستان در مراسم تحلیف و در کنفرانس کشور های کمک کننده در لندن، اعلام نمو ، مشاهده کنیم.

او علاوه کرد تعهداتی را که وی انجام داده، نه تنها در برابر مردمش بلکه در برابر جامعه جهانی که برای اطمینان ثبات در کشور وی سرمایه گذاری نموده اند؛ نیز می باشد.

XS
SM
MD
LG