لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات چهارصد نفر در زلزله شدید در چین


مطبوعات دولتی چین می گوید حد اقل چهار صد نفر در اثر زلزلهٌ شدید که صبح روز چهارشنبه قسمت غربی چین را تکان داد، تلف گردید.

گزارش ها مشعر است که این زلزلهٌ به مقیاس ریکتر شش اعشاریه نه، هشت هزار نفر را زخمی ساخته است، و پس لرزه های آن ایالت شانگهای را که با تبت همسرحد میباشد، تکان داد.

مقامات در منطقه می گویند ده ها منزل و مکتب در شهر یوشوی تبتی ها منهدم گردیده، و تعداد زیاد از شاگردان در زیر خرابه ها گیر مانده اند.

عساکر به منطقه ارسال گردیده تا در قسمت فعالیت ها برای نجات گیر مانده گان کمک نمایند.

ولی قوماندان پولیس محل در (شای هواجای) به تلویزیون مرکزی چین گفت از وسایلی که بتواند آنها را در رسیدگی به این مصیبت کمک نماید برخوردار نیستند.

سروی جیولوژیکی امریکا می گوید زلزلهٌ شدید ساحهٌ ۲۴۰ کیلومتر را در شمال قمدو که با ایالت سشوان چین همسرحد است صورت گرفت.

یک زلزلهٌ شدید در سال ۲۰۰۸ ایالت سشوان را تکان داد که باعث تلفات نود هزار نفر گردید.

ادارهٌ زلزله شناسی چین شدت زلزلهٌ روز چهارشنبه را هفت اعشاریه یک به مقیاس ریکتر گزارش می دهد که یک اندازه بیشتر از سروی جیولوجیکی امریکا می باشد.

یک طوفان موسومی در شرق هند و بنگله دیش حد اقل ۶۸ نفر را تلف و ۶۰ هزار منزل را ویران ساخته است.

این طوفان شام سه شنبه، بنگله دیش شرقی و ولایات بنگال غربی و بیهار هند، را در ۵۰۰ کیلومتری شمال کلکته تحت تاثیر قرار داد.

دو تن از قربانیان در بنگله دیش جان های خود را از دست دادند بشمول یک افسر پولیس که زیر دیوار شد.

سری کمار مقام ارشد حکومت بنگال غربی می گوید این طوفان همچنان لین های برق و تیلفون را تخریب نموده و درختان را ریشه کن نموده است.

مقامات هندی با شتاب کمک های عاجل را به مناطق آسیب دیده فرستاده است، و افرادی که منازل شانرا از دست دادند، به پناگاه های مؤقتی انتقال داده شند.

خلیج بنگال همواره با طوفان های شدید در گیر بوده است.

XS
SM
MD
LG