لینک های دسترسی

Breaking News

قتل ۴ تن در واقعات جداگانه در قندهار و هلمند


افراد مسلح مخالف دولت عصر روز گذشته در جنوب شهر قندهار یکتن از دختران ۱۸ ساله را که کارمند موسسه دی ای آی که موسسه مذکور در بخش زرعت کار میکند مورد حمله قرار داده و وی را به قتل رسانیده اند .

فضل احمد خان شیرزاد آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهار ضمن تایید خبر مذکور به رادیو اشنا گفت: یک تن از کار مندان موسسه دی ای آی که هوسی نام دارد عصر روز گذشته حین که از دفتربه صوب منزلش در حالی رفتن بود افراد مسلح نامعلو م وی مورد حمله قرار داده و به قتل رسیده است .

به قول شیرزاد افراد مسلح مخالف دولت مسوول قتل این دختر ۱۸ ساله می باشند ، اما به اتهام واقعه تاهنوز کسی بازداشت نگردیده است.

کشته شدن یک تن از کارمندان اناث یک موسسه غیردولتی در حالی است که چندی قبل افراد مسلح که واسکت های مواد انفجاری را نیز به تن داشتند در لشکر گاه مرکز ولایت هلمند جهت انجام حملات وارد دفتر ولایتی موسسه دی آی گردیده بودند.

موسسه دی آی در بخش تقویه زرعت در ولایات هلمند و قندهار مصروف کار می باشد.

به اساس یک گزارش دیگر بازهم افراد مسلح مخالف دولت در ولسوالی گرشک ولایت هلمند یکتن از بزرگان قومی و عضوی شورای آن ولسولی را شب گذشته به قتل رسانیده اند.

عبدالاحد خان ولسوال ولسوالی گرشک ولایت هلمند ضمن تائید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت: افراد مسلح مخالف دولت در بین مسجد، خانه خداوند حاجی ملک محمد لعل خان را به قتل راسانیده اند.

ولسوال گرشک به ادامه میگوید: وی یکی از بزگان اقوم و عضوی شورای اجتماعی و انکشافی ولسوالی گرشک ولایت هلمند بود، یک شخصیت محبوب در بین مردم بود، شب گذشته در مسجد برسر نماز بود که افراد مسلح وی را به قتل رسانیده اند.

به گفته ولسوال مسول قتل برزگان و اشخاص متنفذ قومی مخالفین دولت می باشند.

به قول از ولسوال ولسوالی گرشک ولایت هلمند به اتهام قتل یکی از بزگان اقوام ۱۶ تن افراد مشکوگرفتار گردیده اند و از انها تحقیقات ادامه دارد.

اما قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان تاهنوز مسوولیت قتل یکتن از کارمندان اناث یک موسسه غیردولتی و کشته شدن یک تن از بزرگان اقوام را در ولسوالی گرشک ادعایی مسوولیت نه نموده است.

به اساس یک گذارش دیگر به اثر انفجار بم کنار جاده در قلات مرکز ولایت هلمند بر یک عراده موتر نیروهای اردو ملی روز گذشته به قول از مسوولین نیروهای اردوملی دوتن از عساکر اردو ملی کشته و دو تن دیگر مجروح گردیده اند.

از طرف دیگر نیروهای اردوملی در ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار سه تن از بم گذاران را در اثنایی جاسازی بم های کنار جاده با یک مقدار مواد انفجاری گرفتار نموده اند.

به قول از مسوولین از گرفتار شده گان تحقیقات ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG