لینک های دسترسی

Breaking News

زلزله زدگان در سمنگان میگویند کمکی را دریافت نکرده اند


زلزله زدگان در سمنگان میگویند کمکی را دریافت نکرده اند
زلزله زدگان در سمنگان میگویند کمکی را دریافت نکرده اند

<!-- IMAGE -->

تاکنون به زلزله زدگان ولسوالی های دره صوف ولایت سمنگان کمکی نرسیده و مردم و مسئولین نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی هوشدار میدهند.

از و قوع زلزله 5:3 درجه به مقیاس ریشتر که بخش های از ولایات شمالی افغانستان را در یکشنبه شب هفته روان لرزاند پنج روز سپری شده است.

در این زلزله بخش هایی از ولسوالی دره صوف بالای ولایت سمنگان به شدت خساره مند شده و بر اساس اظهارات مردم و مسئولین بیش از یک هزار و پنجصد خانه تخریب گردیده است که هزاران نفر بی سرپناه شده اند.

مردم می گویند در حالیکه باران های فصلی و قسما برف باری به شدت مردم را آسیب پذیر ساخته است اما مقامات دولت افغانستان تاکنون هیچ کمکی برای شان نرسانده اند.

احسان یک تن اهالی منطقه شیخه دره صوف که بیشترین خرابی را متحمل شده اند میگوید نه تنها کمکی به مردم نشده بلکه حتی کسی از مناطق اسیب دیده بازدید نکرده است تا شاهد مصایب آنها باشد.

به گفته احسان زلزله در سی و پنج قریه 1500 خانه را بکلی تخریب نموده است که وضعیت ساکنین انها نهایت خراب است زیرا هم اکنون بارش برف و باران در منطقه ادامه دارد که از اثر آن دهها طفل مصاب به مرض سینه بغل شده اند.

احمد علی شاه تمسکی وکیل مردم در شورای ولایتی سمنگان نیز که هم اکنون در منطقه حضور دارد نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده تایید میکند که تاکنون هیچ کمکی به ولسوالی دره صوف بالا نرسیده است.

قرار اظهارات اقای تمسکی در این زلزله و پس لرزه های ان که طی چند روز گذشته در این مناطق رخداده بیش از سه هزار خانه متضرر شده که نیمی از آنها کاملا ویران شده و نیمی دیگرنیز برای سکونت قابل اطمینان نمی باشد.

احمد علی حسنی ولسوال دره صوف هم صبح روز پنجشنبه نرسیدن کمک به مردم زلزله زده را تایید کرده هشدارداده بود که در صورت عدم توجه مقامات یک فاجعه انسانی در منطقه رخ خواهد داد.

از سوی دیگر جارالله منصوری وزیر احیاء و انکشاف دهات که روز چهارشنبه از بعضی مناطق زلزله دیده بازدید نموده است نیز وضعیت زلزله زدگان را وخیم دانسته از موسسات خیریه بین المللی و افغان خواستار کمک شده است.

XS
SM
MD
LG