لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن پوست: حکومت میگوید تلفات ملکی در افغانستان افزایش یافته


<!-- IMAGE -->

روزنامه واشنگتن پست در شماره روز یکشنبه خود در مورد افزایش تلفات افراد ملکی در افغانستان مطلبی به چاپ رسانیده و از قول وزارت داخله افغانستان نوشته است در حالیکه نیرو های اضافی ایالات متحده و ناتو طبق برنامه " تقویت نظامی " برای مبارزه با شورشیان طالب وارد افغانستان گردیده اند، میزان تلفات افراد ملکی در این کشور افزایش یافته است.

روزنامه به ادامه می نویسد وزارت داخله افغانستان می گوید از تاریخ اول حمل الی اول ثور جمعا 137 غیر نظامی به اثر خشونت ها در افغانستان به هلاکت رسیده اند .

این رقم 33 در صد افزایش را نسبت به سال گذشته در عین وقت ؛ نشان میدهد . همچنان گزارش یک دفتر ایالات متحده در مورد بازسازی افغانستان، افزایش تلفات افراد ملکی را تصدیق نموده است .

روزنامه واشنگتن پست علاوه می کند کشته شدن افراد ملکی بدست نیرو های ایالات متحده و بین المللی حساسیت های زیادی را در افغانستان به وجود آورده است؛ با آنهم ملل متحد می گوید مسوول قسمت زیادی از این تلفات طالبان هستند. در هر صورت ، این واکنش ها ستراتیژی ایالات متحده را در آستانه عملیات نظامی در قندهار مورد سوال قرار میدهد.

روزنامه می نویسد سرازیر شدن قوا در این عملیات به رهبری ایالات متحده ، به هدف ریشه کن ساختن شورشیان ، ایجاد حکومت های محلی جدید و پروژه های انکشافی و در نتیجه بدست آوردن وفاداری نیم میلیون جمعیت قندهار، صورت می گیرد.

روزنامه افزوده است خشم مردم در مورد کشته شدن افراد ملکی جنرال مک کریستل قوماندان ارشد نیرو های ایتلاف و ایالات متحده را در سال گذشته بر آن واداشت تا یک ساسله محدودیت هایی را در مورد استفاده از حملات هوایی و سلاح دیگر در صوررتیکه خطر تلفات غیر نظامیان موجود باشد ، وضع نماید. بیم آن میرود با موجودیت 30 هزار عسکر اضافی ایالات متحده و نیرو های تقویتی ناتو برای جنگ با طالبان ، این مساله به وخامت گراید.

روزنامه واشنگتن پست در اخیر می نویسد دگرمن ( تاد ویسیان ) سخنگوی ناتو در کابل می گوید با وجود حوادث اخیر در مورد تلفات افراد ملکی، هدف ما همواره جلوگیری از کشته شدن غیر نظامیان افغان می باشد . او اضافه نمود در سال روان عملیات نظامی در افغانستان افزایش یافته و مراکز زیادی بدست آمده است.

روزنامه لوموند چاپ پاریس در شماره روز یکشنبه خود مطلبی در مورد تلفات عساکر خارجی در افغانستان دارد که در آن آمده است نیرو های ناتو و وزارت دفاع بریتانیا اعلام نموده است به روز یکشنبه یک عسکر بریتانوی در جنوب افغانستان توسط شورشیان به هلاکت رسید . با کشته شدن این عسکر شمار تلفات عساکر خارجی در افغانستان از آغاز سال میلادی به 175 نفر می رسد.

روزنامه مینویسد در اعلامیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است این عسکر به اثر یک انفجار در ولسوالی سنگین ولایت هلمند کشته شده است. قبلا نیرو های ناتو خبر کشته شدن این عسکر را در نتیجه حمله شورشیان اعلام نمود اما از هویت این سرباز نام نبرد.

روزنامه لوموند اضافه می کند از آغاز سال روان میلادی 175 عسکر خارجی در افغانستان به هلاکت رسیده اند. از آغاز جنگ با شورشیان در افغانستان، سال گذشته مرگبار ترین سال برای نیرو های خارجی در این کشور بوده است. به اساس تحقیقات آژانس خبری فرانس پرس در سال گذشته 520 عسکر مربوط نیرو های خارجی در افغانستان کشته شده اند.

روزنامه در اخیر می نویسد شمار مجموعی نیرو های خارجی در افغانستان به 130 هزار عسکر میرسد و این رقم الی تابستان سال روان به 150 هزار سرباز خواهد رسید که بیشتر از دو حصه آنرا عساکر امریکایی تشکیل میدهند.

XS
SM
MD
LG