لینک های دسترسی

Breaking News

هیئت بلندرتبه کانگرس ایالات متحده در افغانستان است


Azad Suriya Ordusunun əsgəri bir neçə saat bundan əvvəl dağılmış binada - Hələb, 3 sentyabr, 2013.
Azad Suriya Ordusunun əsgəri bir neçə saat bundan əvvəl dağılmış binada - Hələb, 3 sentyabr, 2013.

<!-- IMAGE -->

یک هیات شش عضوی مجلس سناى امریکا که قیادت آن را هووارد برمن، رئیس کمیته امور خارجی مجلس سنا انکشور به عهده دارد دریک سفر رسمى حقیقت یاب وارد افغانستان شده است.

این هیات پس از سفر به ولایت کندهار به روزیکشنبه در سفارت امریکا در کابل در یک کنفرانس خبری شرکت کرده در مورد وضعیت امنیتى افغانستان ومشارکت نظامى و ملکى ائتلاف بین المللى با خبرنگاران صحبت نموده از یافته هاى سفر خود ابراز خرسندى کردند .

آقاى برمن، رئیس هیات گفت : هیات ازین که در ولایتى چون کندهار استراتیژى جنرال مک کرستال – که همانا جدا کردن مردم محل از شورشیان است – به کامیابى عملى میگردد بسیار خرسند است . به باور برمن، با بهبودى وضعیت امنیتى در افغانستان بهبودى در وضعیت زنده گى مردم عادى متصور است.زیرا هم اکنون کارهاى زیاد انکشافى به کمک جامعه جهانى در محلات مختلف جریان دارد.

رئیس کمیته امور خارجى سناى امریکا، ضمن اینکه مردم افغانستان را بر ادامه کمکهاى امرکا اطمینان داد گفت : ممکن این کمکهاى امریکا براى افغانستان به مبارزه جدى مردم افغانستان علیه فساد و سوءاستفاده از قدرت دولتى وابسته گردد . به هراندازه که مبارزه علیه فساد و سوءاستفاده از قدرت جدى و صادقانه باشد به همان انداره کمکهاى امریکا یقینى تر و مطمین ترخواهد شد . سناتور برمن، به ادامه افزود :

'' تا زمانى که مردم امریکا، مبارزه علیه فساد و سوءاستفاده ازقدرت دولتى در افغانستان را به چشم خود مشاهده

نکنند، بر ادامه کمکهاى مستمر به افغانستان راضى نخواهند شد . این مساله را آقاى کرزى، بهتر از هر افغان دیگر درک کرده میتواند . ''

هر شش عضو هیات کانگرس امریکا، درین کنفرانس خبری به صراحت تمام ابراز داشتند که موکلین شان پیوسته مى پرسند که تا چه زمانى نظامیان شان در افغانستان و دیگر کشور ها میباشند ?

خانم ایلیینا روز، نماینده حزب جمهوریخوا در کمیته امور خارجى سنا که عضو این هیات بود گفت :

وى، باور محکم دارد که ایالت متحده همیشه در راه ازادى و آرمان مردم مبارزه کرده است مگر با آن هم پرسشهاى مردم پاسخ صریح میطلبند . خانم ایلینا روز، علاوه کرد :

'' قربانیهاى زیاد پیکارگران ما، که جان خود را از دست میدهند، با ازدست دادن اعضاى بدن معیوب میشوند و یا تلفاتى که در اینده پیشبینى میگردد هیچ کدام آن، با مادیات و پول محاسبه شده نمیتواند، و در پهلوى آن، پولهاى زیاد مالیه دهنده گان ما، در افغانستان سرازیر میگردد و مردم میخواهند بپرسند که آیا این سرمایه کذاریها درست اند؟ و هنوز هم در اولویت امریکا قرار دارند؟

اعضآى این هیات مجلس سناى امریکا گفتند که اوایل برج جولاى سال ٢٠١١ تاریخ خروج قواى ناتو در راس آن ایالت متحده ازافغانستان اعلا م گردید ه است مگر کمکهاى امریکا بعد ازآن نیز ادامه خواهد داشت .

آقاى برمن، رئیس هیات کانگرس امریکا ماه مى سال جارى میلادى را هم براى امریکا و هم براى افغانستان مهم خواند ه گفت :

درین ماه اقاى کرزى به ایالت متحده امریکا سفر میکند و در آنجا با رئیس جمهور اوباما، دیدار میکند ونیز با

اعضاى کانگرس ملاقات خواهد کرد و مقامات امریکایى به صراحت نگرائیهاى خود را برایش خواهند گفت.

همچنان درین برج مى، جرکه مشورتى صلح در کابل بر گزار خواهد شد به هر حال ماه مى بسیار مهم است.

XS
SM
MD
LG