لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری مرد پاکستانی تبار به ظن انفجار در نیویارک


<!-- IMAGE -->

قرار است یک امریکایی پاکستانی تبار روز سه شنبه در محکمۀ فدرال ایالات متحده حاضر شده، در ارتباط به حملۀ ناکام در چهار راهی مشهور تایمز شهر نیویارک رسماً متهم شود.

اریک هولدر، وزیر عدلیۀ ایالات متحده میگوید فیصل شهزاد، ٣٠ ساله، شب دوشنبه در میدان هوایی بین المللی نیویارک دستگیر شد. او از طیارۀ امارات اخراج گردید که در حال حرکت به صوب دبی بود.

خط هوایی میگوید دو مسافر دیگر نیز از طیاره بیرون شده اند، ولی تا هنوز معلوم نشده که آیا آنها نیز درین ارتباط دستگیر شده اند یا نه.

مامورین امریکایی تحقیقات را ادامه میدهند تا دریابند که اشخاصی دیگری نیز در حمله دست داشته اند، و یا تنها شهزاد دخیل بود.

وزیر عدلیۀ امریکا گفت تحقیق کنندگان جمع آوری معلومات را ادامه میدهند. معلومات استخباراتی بر سازمان های دهشت افگنی خارجی نیز تمرکز دارد.

سند عمدۀ قضیه یک واسطۀ نقلیۀ میباشد که در چهار راهی تایمز نیویارک با مواد آتش بازی، تانکر های پارافین، تیل، کود کیمیاوی و ساعت دریافت شده است.

تعهد پاکستان در تحقیقات حملۀ نافرجام نیویارک

مامورین پاکستانی میگویند در تحقیقات امریکایی پاکستانی تبار که به ارتباط حملۀ ناکام نیویارک دستگیر شده، با ایالات متحده کاملاً همکاریی خواهند کرد.

رحمان ملک، وزیر داخلۀ پاکستان بروز سه شنبه گفت اسلام آباد با واشنگتن همکاریی خواهد کرد، ولی از حکومت او تا هنوز درخواست همکاریی نشده است. وزارت خارجۀ پاکستان گفت منتظر معلومات بیشتر در مورد فیصل شهزاد از ایالات متحده میباشد.

شهزاد شهروند امریکایی است که در پاکستان تولد شده بود. مامورین میگویند شهزاد اخیراً از یک سفر از پاکستان برگشته بود.

یکی از همسایگان سابقۀ شهزاد به خبرنگاران گفته است که او با خانم و دو طفل خود تا سال گذشته در ایالت کنکتیکت زندگی میکرد.

XS
SM
MD
LG