لینک های دسترسی

Breaking News

قتل ٢ عسکر ناتو در جنوب و ادامه ناامنی در غزنی


Campo de refugiados en territorio sirio cercano al pueblo fronterizo turco de Cilvegozu.
Campo de refugiados en territorio sirio cercano al pueblo fronterizo turco de Cilvegozu.
<!-- IMAGE -->

ناتو میگوید، انفجار بم کنار جاده در جنوب افغانستان، دو عسکر آن را هلاک ساخته است.

بیانیۀ ناتو میگوید که این عساکر بروز سه شنبه کشته شدند ولی در مورد جزئیات بیشتری ارایه نکرده است.

همچنان وزارت داخلۀ افغانستان بروز سه شنبه گفت، در جریان عملیات مشترک قوای افغان و بین المللی در جنوب آن کشور، 18 تندرو به قتل رسیدند.

مقامات گفتند که این عملیات بروز دو شنبه در ولایت نا آرام هلمند صورت گرفت.

به اساس گزارش عباس آگاه از غزنی، در طی روز های دوشنبه وسه شنبه در جریان حوادث مختلف 38 تن درین ولایت کشته و زخمی شده اند.

مل پاسوال خیالباز شیرزی قوماندان امنیه غزنی میگوید در طی عملیات های متعدد که در مدت 48 ساعت گذشته رخ داده 14 تن از مخالفین مسلح دولت کشته شده و 16 نفر دیگر در درگیری با قوای امنیتی افغان و نیروهای ائتلاف زخمی شده اند. و یک موتر حاوی مواد انفجاری منهدم شده است.

قبلا گروه طالبان از شروع یک عملیات سراسری بنام الفتح خبرداده بودند که شامل ولایت غزنی نیز میشد. اما قوماندان امنیه غزنی میگوید این عملیات بجز تلفات انسانی کدام دستاوردی برای طالبان نداشته تنها دوتن از نیروهای امنیتی زخم سطحی برداشته اند.

جنرال شیرزی در باره ساحاتی که این عملیات ها انجام شده نیز گفت بیشتر هدف شاهراه نمبر یک بوده است که از ولسوالی های مقر، قره باغ، اندر، رشیدان و زنه خان می گذرد.

در یک حادثه دیگر دراثر درگیری میان افراد وابسته به گروه طالبان و موظفین یک کمپنی امنیتی در منطقه آرزو از مربوطات مرکز غزنی دوتن از مخالفین مسلح دولت کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند. قوماندان امنیه غزنی با تایید این خبر افزود : جنازه یکی از افراد کشته شده در محل باقی مانده بود که به درخواست مردم به آنان تحویل داده شده است.

دو روز قبل نیز در درگیریهای مشابه در مناطق مختلف ولایت غزنی 17 نفر کشته و زخمی شده بودند که بیشتر آنان افراد وابسته به گروه طالبان بودند.

XS
SM
MD
LG