لینک های دسترسی

Breaking News

جستجوی بهبود روابط در ملاقات میان کرزی و اوباما


<!-- IMAGE -->

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا به روز چهارشنبه در واشنگتن با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ملاقات می نماید، و این در حالی است که

رئیس جمهور اوباما بر تعهدات خود را در مورد یک افغانستان قوی و با ثبات مجدداً تاکید نمود و گفت موضوع کشیدگی بین دو کشور آنقدر جدی نبود که در موردش تبصره شده بود.

آقای اوباما به روز چهار شنبه با حامد کرزی در قصر سفید ملاقات نمود. مذاکرات آنها بیشتر روی عملیات قوای نظامی و ملکی در افغانستان معطوف بود.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی آقای اوباما در مورد پیشرفت در افغانستان صحبت نمود و گفت ، شورشیان طالبان رو به ضعف هستند. وی همچنان گفت مشکلات هنوز در برابر ما قرار دارد. آقای اوباما تعهد نمود تا تعداد تلفات افراد ملکی توسط قوای نظامی، که عمده ترین موضوع مورد نگرانی رهبر افغانستان است، کاهش یابد.

رئیس جمهور کرزی تمنیات خود را به رئیس جمهور اوباما در مورد کمک امریکا به افغانستان، و مبارزه با دهشت افکنی ابراز داشت. رئیس جمهور کرزی گفت که ایالات متحدهٌ امریکا و افغانستان با هم ارتباطاط محکم خواهند داشت و گفت هر کشیدگی بین دو کشور در ماه های اخیر انعکاس دهندهُ ارتباط عمیق و قوی بین دو کشور است.

رابرت گبس سخنگوی قصر سفید گفت این ملاقات ها به منظور عملی نمودن اهداف مشخص در افغانستان، به خصوص فشار وارد نمودن بر آقای کرزی جهت از بین بردن فساد اداری در حکومتش می باشد.

واشنگتن اتهامات فساد اداری را در سطوح بالای حکومت افغانستان و تقلبات در انتخابات را که باعث پیروزی آقای کرزی گردید، مورد انتقاد قرار داده است.

آقای کرزی در این سفر می خواهد که در مورد پلان های رئیس جمهور اوباما در رابطه به آغاز اخراج قوای امریکا از افغانستان در اواسط سال ۲۰۱۱ معلومات بیشتر حاصل نماید، و همچنان نگرانی های خود را در مورد تلفات افراد ملکی در جریان جنگ ابراز دارد.

XS
SM
MD
LG