لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ده ها تندرو طی عملیات در قندز و غزنی


مامورین افغان می گویند قوای ناتو و افغان بیشتر از ٣٠ شورشی را در دو عملیات جداگانۀ شبانه در افغانستان کشتند.

قوای امنیتی بین المللی و افغان در مرگبار ترین یورش دست کم ٢٠ شورشی را درحالی کشتند که یک قومندان ارشد طالبان را در ولایت قندوز تحت تعقیب داشتند.

مامورین گفتند عساکر بعد ازآن اکثر شورشیان را کشتند که از سَمتِ یک مسجد و جنگ درآن نزدیکی آتش باری صورت گرفت. مامورین پولیس گفتند عساکر چندین واسکت انتحاری را بعد ازحمله یافت کردند.

به اساس گزارش عباس آگاه، در درگیری صبح روز پنجشنبه میان افراد وابسته به گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان و بین المللی در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی ١۴ تن از مخالفین مسلح دولت افغانستان کشته و بیش از ده نفر زخمی شده اند.

به گفته مل پاسوال خیالباز شیرزی قوماندان امنیه ولایت غزنی ٧ نفر از مقتولین و ۴ نفر از مجروحین از اتباع خارجی هستند. به گفته وی در این عملیات به قوای مشترک امنیتی افغان و بین المللی کدام آسیبی نرسیده است.

قوماندان امنیه غزنی افزود در یک عملیات مشترک دیگر که روز پنج شنبه در قریه سرفراز ولسوالی اندر راه اندازی شده بود نیز مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات مربوط به گروه طالبان بدست نیروهای مشترک امنیتی افتاده است.

از آغاز هفته روان تاکنون این سومین دور از حوادث مرگبار برای مخالفین مسلح دولت افغانستان در مناطق مختلف ولایت غزنی میباشد.

دو روز قبل در جریان یک سری عملیات مشترک قوای ائتلاف و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالیهای مقر، قره باغ، اندر، رشیدان و زنه خان 36 تن از افراد وابسته به گروه طالبان کشته و زخمی شده بودند.

در آغار هفته روان نیز در درگیریهای مشابه ١۴ تن دیگر از مخالفین مسلح دولت در همین ولایت کشته یا زخمی شده بودند.

پیش تر طالبان از آغاز یک عملیات سراسری بنام الفتح خبر داده بودند که ولایت غزنی را نیز شامل میگردید.

خسارات وارده به نیروهای امنیتی در این عملیات ها ناچیز بوده است.

گروه طالبان ادعا میکند که افراد کشته شده ملکی هستند. ادعایی که همواره در موارد مشابه صورت میگیرد.

XS
SM
MD
LG