لینک های دسترسی

Breaking News

کنفرانس در مورد تشکيل اردوی ملی - 2003-04-21


رهبران محلی افغانستان در کنفرانسی در کابل موافقه کردند که با پلانهای حامد کرزی رئيس دولت انتقالی افغانستان در مورد تشکيل اردوی ملی همکاری کنند.

بيانيه ای که روز يکشنبه درختم يک کنفرانس دو روزه در کابل صادر شده ميگويد رهبران سياسی و مليشه های محلی افغانستان عقيده دارند که يک اردوی که از تمام گروه های قومی ومنطقوی نمايندگی کند برای کسب اعتماد کشور حتمی است. درين کتفرانس رهبران منطقوی، مامورين حکومت و قوماندانهای نظامی ائتلاف تحت رهبری ايالات متحده که بقايای طالبان و القاعده را در افغانستان تعقيب ميکنند اشتراک کرده بودند. حامد کرزی رئيس دولت انتقالی افغانستان اعلام نمود که هدف آنست تا يک اردوی هفتاد هزار نفری ملی جای مليشه های منطقوی را بگيرد. حکومت افغانستان ميگويد اميدوار است که قبل از انتخابات ملی که قرار است در سال دو هزار وچهار ميلادی داير گردد بتواند یک هستهء ده هزار نفری اردوی ملی را داشته باشد.

مامورين وزارت دفاع افغانستان قبلاً پلانی را برای خلع سلاح ساختن يکصد هزار عسکر مليشه و استخدام آنها را به اردوی ملی و کمک در پيشبرد حيات ملکی اعلام داشتند.

مامورين وزارت دفاع افغانستان گفتند اتباع عادی افغانستان اجازه خواهند داشت اسلحهء شخصی شانرا برای دفاع ازخود داشته باشند. ولی از گروه های مليشه خواسته خواهد شد که سلاح زرهدار و توپخانهء خود را تسليم دهند.

XS
SM
MD
LG