لینک های دسترسی

Breaking News

حملات طالبان در افغانستان - 2003-08-18


دو صد جنگجوی طالب چند ساعت بعد از يک حمله بر يک پايگاهء پوليس که باعث قتل 22 نفر شد، يک پايگاهء ديگر پوليس را در نزديک سرحد پاکستان تسخير نمودند.

مقامات ميگويند در حملهء روز يکشنبه بر يک پايگاهء پوليس در ولايت پکتيکا سه عسکر کشته و چهار تن ديگر مجروح شدند.

مقامات ميگويند در واقعهء اول روز يکشنبه حد اقل 15 چريک مظنون طالب و هفت تن از افراد پوليس وقتی کشته شدند که تخمين 400 چريک مجهز با راکت بر پايگاهء پوليس برمل حمله کردند.

در عين زمان مامورين آلمانی ميگويند که اشخاص مسلح بروز دوشنبه پول نقد ادارهء انکشافی آلمان را در کابل بسرقت بردند. مامورين در برلين ميگويند درين حمله يکی از کارمندان اداره مجروح گرديد و 132 هزار دالر پول نقد بسرقت برده شد. کسی تا بحال با رابطه باين سرقت توقيف نشده است.

هفتهء گذشته بيش از 60 نفر در سه حملهء جداگانه بقتل رسيدند که ملل متحد را واداشت تا قيود مؤقت را بر عمليات و مسافرت در قسمت هايی از منطقه وضع کند.

اين تازه ترين خشونت ها در حالی صورت گرفت که حکومات ولايات برای مراسم روز سه شنبهء جشن استقلال آمادگی ميگيرند. طبق گزارش تدابير امنيتی در ولايات جنوبی که صحنهء حملات اخير بود شديد ميباشد.

آژانس خبرگزاری اسوشيتد پرس گزارش داد که صدها تن از افراد اضافی پوليس همراه با عمال استخباارتی در جاده های ولايات جنوبی گزمه ميکنند.

گزارش ها از منطقه حاکيست که بعضی از خشونت های تازه شايد با رابطه به مساعی حکومت جهت مهار ساختن جنگ سالاران دارای اردوهای شخصی صورت گرفته باشد. بعضی ازان جنگ سالاران در حکومت افغانستان که از پشتيبانی ايالات متحده بهره مند هستند وظايفی راعهده دار می باشند .

XS
SM
MD
LG