لینک های دسترسی

Breaking News

شليک چهار راکت دور تر از محل جلسه لويه جرگه - 2003-12-22


چهار راکت در جريان شب در حالی بکابل شليک شد که لويه جرگه آن کشور به جلسات و مباحثات در مورد قانون اساسي جديد افغانستان ادامه ميداد مقامات امنيتي در کابل گفتند که اين راکت ها بسيار دور تر از محل تدوير لويه جرگه اصابت کرده و هيچ تلفات و جراحاتي را باعث نشده است مقامات شليک اين راکتها را کار بقاياي رژيم سقوط داده شده طالبان ميدانند يک گزارش آژانس خبررساني فرانسه حاکيست که نطاق طالبان مسووليت اين حمله را ادعا کرده است .

قواي امنيتي افغان قبلا بحال آماده باش قرار داشتند. هزاران عسکر افغان به حمايت قواي حفظ صلح بين المللي و قواي امريکا و پوليس افغان براي لويه جرگه امنيت را فراهم نموده اند در عين زمان مامورين افغانستان ميگويند که نمايندگان ولايات افغانستان در لويه جرگه باوجود مخالفت هاي درمورد نظام آينده افغانستان ، به پيشرفت هاي نايل شده اندو تا اواخر همين هفته سند نهايي قانون اساسي را به تصويب برسانند.

. مامورين ميگويند که چند گروه از جمله ده کميته ، بررسي روي قانون اساسي پيشنهادي را به پايان رسانيده اند و قرار است روي اختلاف نظر ها ، کار نمايند بعضي از اين نمايندگان در مورد مسوده پيشنهاد شده قانون اساسي خوشنود نيستند زيرا قدرت زيادي را به رئيس جمهور ميدهد. انها نقش بزرگتري را براي پارلمان تقاضا کرده اند لويه جرگه پيشقراول انتخابات رياست جمهور در سال آينده است .طرفداران حامد کرزي رئيس حکومت انتقالي افغانستان اين مسوده قانون اساسي را نوشته اند و حامد کرزي ميگويد در صورتيکه اين سند رد شود بارديگر خودرا کانديد نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG