لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال مشرف: پاکستان بايد  اين برداشت جهاني خود را  که از دهشت افگني حمايت ميکند  تغير دهد - 2004-01-17


امروز شنبه اخلال کنندگان، بيانيه چهل دقيقه يي تلويزيوني پرويز مشرف رئيس جمهور پاکستان را در پارلمان آنکشور که نخستين بيانيه وي پس از احراز قدرت در بيش از چهار سال قبل بود، مختل نمودند طرفداران جنرال مشرف بنوبه خود در يک نمايش تصويب زعامت پرويز مشرف آواز شانرا بلند نمودند.

تعدادي از اعضاي ائتلاف براي اعاده دموکراسي بعنوان اعتراض تالار پارلمان را ترک گفتند. رئيس جمهور پاکستان که در خلال شور وغوغاي حاضرين خطابه ايراد ميکرد از پاکستاني ها خواست تا جنگ عليه تند رويي و بنياد گرايي را آغاز کنند که بگفته وي پاکستان را به خطر مواجه ساخته و در همه جا نام اسلام را بد ساخته است .

جنرال مشرف گفت پاکستان بايد اين برداشت جهاني را تغير دهد که از دهشت افگني درمقابل افغانستان حمايت ميکند و دهشت افگنان را از خط کنترول با هند در کمشير ميفرستد ودر زمينه انتشار سلاح ذروي همکاري دارد. اسلاميت هاي تند رو در پاکستان بشدت مخالف حمايت علني رئيس جمهور مشرف از مبارزه امريکا عليه دهشت افگني جهاني هستند.

جنرال مشرف از دو اقدام سو قصد عليه جانش در هفته اي اخير جان بسلامت برد. بروز جمه مشرف در اسلام آباد با جنرال جان حبذا قوماندان نظامي امريکا درمنطقه ملاقات کرد مامورين ميگويند مذاکرات آنهاروي مسايلي چون چگونه سرحد با افغانستان را مسدود نمود متمرکز بود. مامورين افغاني وامريکايي از مدت هايطولاني شکايت داشته اند که جنگ جويان طالب و القاعده که حملاتي را بر افغانستان ميکنند همواره به پاکستان بر ميگردند که درآنجا توسط مردمان قبايلي محلي حمايت ميشوند.

XS
SM
MD
LG