لینک های دسترسی

Breaking News

عکس العمل پاکستان به تيپی که به الظواهری نسبت داده شده - 2004-03-26


پاکستان يک پيام ثبت شده را که گفته می شود از ايمن الظواهری رهبر شماره دوی القاعده باشد محکوم کرده و آنرا بدخواهانه و بی اساس خواند.

اين پيام که بروز پنجشنبه توسط شبکهء ماهواره ای تلويزيون الجزيره پخش شد پرويز مشرف، رئیس جمهور پاکستان را خاين خطاب نموده و از مسلمانان پاکستان خواستار شده تا حکومت شان را از قدرت براندازند.

مسعود خان نطاق وزارت خارجهء پاکستان گفت مقامات هنوز هم اصليت صدای نوار را تحت مطالعه قرار داده اند. او گفت مردمی که آنرا انتشار داده اند او مردم پاکستان نمايندگی نکرده و مشروعيت ندارند و علاوه کرد که مفکورهء انحرافی و مسخ شدهء آنها با اسلام تطابق ندارد. نطاق گفت حکومت پاکستان و اردوی آن کشور از چنين تهديد های جبونانه تخويف نخواهد شد.

در عين زمان، يک مامور ادارهء استخبارات مرکزی ايالات متحده امروز گفت به تعقيب يک تحليل تخنيکی نوار، آن اداره استنتاج کرده است که احتمال زياد وجود دارد که صدا از ايمن الظواهريست. اين مامور گفت معلوم نيست که اين نوار چه وقت ثبت شده است.

اين پيام در حالی منتشر شده که هزاران عسکر پاکستانی در جنگ های شديدی با جنگجويان مظنون القاعده و متحدين محلی شان در مناطق دوردست قبايلی مصروف هستند. بيش از ۵۰ دهشت افگن مظنون و ده ها عسکر پاکستانی درين زدوخوردها کشته شده اند.

اين عمليات نظامی در حالی جريان دارد که در سراسر کشور اجتماعات توسط احزاب اسلاميست پاکستان براه افتاده است. احتجاج کنندگان پرويز مشرف، رئيس جمهور پاکستان را متهم می کنند که بمنافع ايالات متحده و عليهء منافع پاکستان کار می کند.

XS
SM
MD
LG