لینک های دسترسی

Breaking News

پيروزي  کرزي  در انتخابات  رياست  جمهوري  افغانستان - 2004-11-03


تحقيقات بر جعلکاري ها در انتخابات افغانستان پايان يافت و حامد کزري رئيس دولت انتقالي افغانستان برنده انتخابات رياست جمهوري افغانستان اعلام گرديد.

دفتر مشترک تنظيم انتخابات در افغانستان نتيجه گيري کرده است که يک سلسله بي نظمي هاي ادعا شده توسط ساير کانديد ها آنقدر جزئي بود که بر پيروزي حامد کرزي تاثيري نداشت. زکيم شاه رئيس اين دفترامروز در مراسمي در کابل گفت حامد حکرزي پنجاه و پنج اعشاريه چهار فيصد آراء را در انتخابات نهم اکتوبر بدست اورده است که سي و نه فيصد با نزديکترين رقيبش فاصله دارد و اراي کافي دارد که بدور دوم انتخابات نيازي نيست.

حامد کزري که مصروف بازديد از امارات متحد عرب براي اشتراک در مراسم تدفين رئيس اين اتحاديه است تا کنون تبصره ئي درين مورد نکرده است.

نطاق حامد کرزي از رقباي حامد کرزي تقاضا کرد که تلاشهاي آزار دهنده را پشت سر گذاشته و مشترکاً براي يک افغانستان نوين کار کنند. نطاق اين کميسيون امروز چهار شنبه گفت نتايج انتخابات بعداً امروز رسماً تصديق خواهد شد. در عين زمان يک هيات منصفه مستقل که بر شکايات در باره انتخابات تحقيق ميکرد فيصله نمود در حاليکه بي نظمي هاي در جريان انتخابات نهم اکتوبر رخ داده، بر نتيجه اين انتخابات تاثيري نداشته است.

اين هيات بعد از آن تشکيل گرديد که تقريباً تمام کانديد ها به استثناي حامد کرزي در باره بي نظمي هاي ادعا شده شکايت کردند.

XS
SM
MD
LG