لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح یک واکسیناتور زن را در کندهار کشتند


این نخستین بار است که کارمند واکسین پولیو در کندهار هدف حمله قرار می گیرد.
این نخستین بار است که کارمند واکسین پولیو در کندهار هدف حمله قرار می گیرد.

مقامهای محلی کندهار می گویند که افراد مسلح ناشناس حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت امروز بر دو زن واکسیناتور در مرکز آن ولایت گلوله باری کردند که در نتیجه یک تن آنان کشته و دومی زخمی شد.

این رویداد درمنطقه "لرگو گنج" شهر کندهار هنگامی رخ داد که این واکسیناتوران برای نظارت از تطبیق کمپاین واکسین پولیو به عقب منازل مردم رفته بودند تا اطفالی باز مانده از کمپاین پولیو را واکسین نمایند.

داکتر عبدالقیوم پخلا رئیس صحت عامۀ کندهار به صدای امریکا گفت که در این حمله نرگس واکسیناتور ۱۶ ساله کشته شد و زهرا که مادر کلان وی می باشد، از ناحیۀ پا زخم برداشت.

شاهدان عینی در محل رویداد گفتند که افراد مسلح بعد از گلوله باری بر این دو زن از ساحه فرار کردند.

ضیا درانی سخنگوی پولیس کندهار به صدای امریکا گفت که پولیس درحال تحقیقات در مورد این رویداد است و جزییات را بعداً با رسانه ها شریک می سازد.

اگر چه مخالفان مسلح در کندهار با تطبیق کمپاین پولیو مخالف نیستند و در ساحات تحت حاکمیت آنها نیز پولیو تطبیق میگردد اما معلوم نیست که انگیزۀ این رویداد چه بوده است و عاملان آن کیها بوده اند.

تا حال مخالفان مسلح دولت ویا کدام گروه دیگر مسلح دراین مورد اظهارنظری نکرده اند. این نخستین بار است که کارمندان رضا کار واکسین پولیو در کندهار مورد حمله افراد مسلح قرار میگیرند.

در حدود سه ماه قبل نیز در اثر انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی تخته پل کندهار یک کارمند رضا کار واکسین کشته شد و به شمول راننده موتر شش تن دیگر در آن رویداد زخم برداشتند.

XS
SM
MD
LG