لینک های دسترسی

Breaking News

یک پولیس محلی درننگرهارپنج همکار خود را کشت


نیروهای امنیتی افغان درپنج سال اخیر، چندین بار ازسوی برخی از هم‌ قطارانشان مورد حمله قرار گرفته اند.
نیروهای امنیتی افغان درپنج سال اخیر، چندین بار ازسوی برخی از هم‌ قطارانشان مورد حمله قرار گرفته اند.

مقامات محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که یک پولیس محلی، درولسوالی غنی خیل این ولایت، پنج همکار خود را کشته وخودش فرار کرده است.

به گفته ی مقامات محلی، این واقعه حوالی ساعت ۲ شب گذشته در پسته غندی ولسوالی غنی خیل به وقوع پیوسته است.

عبدالوهاب ولسوال ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار به صدای امریکا گفت:" یکی ازنیروهای پولیس محلی، به نام نصرالله، شب گذشته بالای همکاران خود فایرکرده که درنتیجه پنج همکار این پولیس محلی کشته شده اند".

ولسوال غنی خیل گفت که دراین حمله، دو تن از نیروهای پولیس محلی جراحت برداشته اند.

ولسوال غنی خیل می‌گوید که مهاجم، پس از گلوله باری برهم قطاران خود از پوسته پولیس محلی فرار کرده است.

یک باشنده محل به صدای امریکا گفت که مخالفین مسلح دولت، دو پولیس محلی را با خود زنده برده که ممکن یکی ازاین افراد مهاجم پولیس باشد.

تا حال هیچ گروهی مسئوولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما؛ دربعضی مناطق ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار، طالبان نفوذ دارند.

نیروهای امنیتی افغان درپنج سال اخیر، چندین بار ازسوی برخی از هم‌ قطارانشان مورد حمله قرار گرفته اند که دراین رویداد ها، ده ها نیروی امنیتی افغان؛ به شمول عساکرخارجی کشته شده اند.

دولت افغانستان اخیرأ تدابیرسختگیرانه ای را برای جلوگیری از نفوذ مخالفین دولت دربین نیروهای امنیتی افغان روی دست گرفته است.

اما تا کنون معلوم نیست که این مهاجم فرد نفوذی مخالف دولت بوده است ویا خیر.

یک باشنده محل به صدای امریکا گفت که مخالفین مسلح دو تن از پولیس محلی را با خود زنده برده که ممکن یکی ازاین افراد همان مهاجم باشد

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG