لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس بریتانیا برای بررسی حملۀ کندهار به افغانستان آمده است


نمایی از مهمانخانه والی کندهار پس از حمله
نمایی از مهمانخانه والی کندهار پس از حمله

قوماندان امنیه ولایت کندهار گفته است که پولیس بریتانیا موسوم به "اسکاتلند یارد" در ترکیب دومین هیأت امارات متحدۀ عرب، برای تحقیقات در مورد حمله بر مهمانخانه والی کندهار به این ولایت رسیده است.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیه کندهار گفت، بررسی‌های نخست حمله کندهار نشان می‌دهد که طالبان مسلح به کمک استخبارات پاکستان، در پی هدف قراردادن مکان مهم دولتی بوده اند.

قوماندان امنیه کندهار در مورد تحقیقات تازۀ این حمله به خبرنگاران گفت، ۱۷ پولیس و کارمند مقام ولایت به ظن همکاری با طالبان، تحت تحقیق قرار گرفته اند.

او افزود، بررسی‌ها به گونۀ پیشرفته و تخنیکی در مورد رویداد جریان دارد و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد. تا کنون سه هیأت دولت افغانستان و امارات متحدۀ عرب برای تحقیق این رویداد به کندهار رفته اند.

در حمله بر مهمانخانه والی کندهار، پنج دیپلومات امارات متحده عربی، معاون والی، دو عضو شورای ملی، دو کارمند وزارت خارجه و ترجمان سفارت امارات متحده عربی نیز کشته شدند و به شمول والی و سفیر امارات ۱۹ تن دیگر زخم برداشتند.

هاشم کرزی پسر کاکای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان که در آن حمله زخمی شده بود؛ روز گذشته در اثر شدت جراحات در شفاخانه‌ای در هند درگذشت.

مقام‌های امنیت ملی افغانستان به استناد نتایج تحقیقات اولیه گفته اند که حمله بر مهمانخانۀ والی کندهار در شهر کویتۀ پاکستان طراحی شده بود.

XS
SM
MD
LG