لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ناشناس ۱۴ باشنده زابل را ازقید رها کرد


ولایت غزنی یکی از ولایات ناامن افغانستان بشمار میرود.
ولایت غزنی یکی از ولایات ناامن افغانستان بشمار میرود.

مسئولین محلی ولایت غزنی تأیید کردند که ۱۴ فرد ملکی به شمول زنان واطفال که ۳ روز قبل درساحه خاک افغان اختطاف شده بودند، ازقید ربایندگان رها شده اند.

این مسئولین می گویند که یک هیئت متشکل از نمایندگان زابل وغزنی در شورای ملی ونماینده ریاست جمهوری افغانستان، همراه با متنفذین ولایت زابل وغزنی این افراد را ازقید افراد مسلح غیر مسئول آزاد ساختند.

به گفته ی اعضای شورای ولایتی زابل، این چهارده فرد ملکی به شمول ۵ زن، چهار مرد و۵ طفل سه روز قبل توسط افراد مسلح غیر مسئول ازساحه ولسوالی خاک افغان ربوده شده وبه لسوالی جاغوری منتقل شده بودند.

اسدالله کاکر عضو شورای ولایتی زابل دراین باره به رادیو آشنا صدای امریکا گفت" این ۱۴ فرد سه روز قبل توسط افراد مسلح غیر مسئول ازساحه ولسوالی خاک افغان اختطاف شده بودند وبعدأ به ولسوالی جاغوری منتقل شده بودند".

آقای کاکر می گوید که ربایندگان این ۱۴ فرد را سه روز قبل، بخاطر ربوده شدن ۲ زن که از باشندگان ولسوالی جاغوری بودند وگفته می شود که توسط افراد مربوط به داعش ربوده شده ؛ به گروگان گرفته بودند.

تا کنون از سرنوشت دو زن که باشندګان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی اند وحدود ۳ ماه قبل ربوده شده بود خبری در دست نیست.

آقای کاکر گفت این ۱۴ فرد درساحه سنگ ماشه ولسوالی جاغوری با وساطت متنفذین هردو ولایت از قید رها شدند.

جنرال امین الله امر خیل قوماندان امنیه ولایت غزنی نیز با تأیید این خبر به صدای امریکا گفت" افراد ربوده شده آزاد شده اند اما تا کنون معلومات دقیق در دست نیست که چه کسانی این افراد را ربوده بودند.

اعضای شورای ولایتی وباشندگان زابل وغزنی خواستار مبارزه جدی حکومت برعلیه آدم ربایی میباشند. آنان می گویند که اگر حکومت دراین مورد اقدامات جدی را روی دست نگیرد ممکن این امر سبب بروز اختلافات قومی گردد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG