لینک های دسترسی

Breaking News

ارایۀ مدرک از سوی عبدالله در مورد تقلبات انتخاباتی


تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله: امرخیل به سود نامزد مشخص تقلب کرده است
تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله: امرخیل به سود نامزد مشخص تقلب کرده است
ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نامزد ریاست جمهوری افغانستان امروز نوار صوتی را در اختیار رسانه ها قرار داد که به ادعای آن ستاد جریان گفتگوی تیلفونی رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات با اعضای ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و یکی از مسوولین ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات بوده است.

ستاد آقای عبدالله ادعا می کند که در این نوار صوتی ضیأالحق امرخیل، رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات با یک مسوول ولایتی کمیسیون انتخابات و اعضای ستاد اشرف غنی احمدزی در باره سازماندهی تقلب در انتخابات صحبت می کنند.

بریالی ارسلا، یکی از اعضای ستاد انتخاباتی تیم عبدالله عبدالله گفت که این مدرک ثابت می سازد که آقای امرخیل تقلب را به سود یکی از نامزدان سازماندهی می کرده است.

آقای ارسلا گفت که اسناد کافی از دست داشتن برخی از نهاد های حکومتی و کمیسیون مستقل انتخابات در تقلب را در دست دارند و در روز های آینده یکا یک آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

از سوی دیگر رئیس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات هرگونه اتهام را بر ضد خود رد می کند. آقای امرخیل روز گذشته گفت که قضیۀ انتقال مواد حساس انتخاباتی در روز انتخابات به کمیسیون شکایات انتخاباتی راجع شده است تا مورد بررسی قرار گیرد.

سه شکایت مرتبط با امرخیل

در همین حال نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی روز یک شنبه گفت که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به آنها این مساله راجع نشده بلکه سه مورد شکایت درباره قضیه امرخیل به این کمیسیون در ج شده است.

آقای محسنی افزود که یک شکایت از سوی شخص امرخیل، یک شکایت از سوی باشندگان ولسوالی سروبی و یک شکایت هم از سوی ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله درج شده است.

نادر محسنی گفت که این شکایات در دفتر ساحه یی کمیسیون شکایات انتخاباتی در حال بررسی بوده و تحقیقات ابتدایی ادامه دارد. او افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی این شکایت ها پس از تحقیقات در جلسه علنی مورد بررسی قرار می دهد.
واکنش کمیسیون ها به شمولیت ملل متحد در پروسه انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:38 0:00

پیشتر از این رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که در این مورد هیأتی متشکل از کمیسیون انتخابات و وزارت داخله تعیین شده است تا این موضوع را بررسی نماید.

در همین حال وزارت داخله افغانستان با پخش خبرنامه یی گفته است که آن وزارت هیأتی را به تاریخ ۲۵ جوزا توظیف کرده است تا یکجا با کمیسیون مستقل انتخابات موضوع را بررسی کند اما آن کمیسیون از پذیرفتن هیأت وزارت داخله برای تحقیق امتناع ورزیده است.

در خبرنامه آمده است که مسوولان کمسیون انتخابات به هیأت وزارت امور داخله استدلال کرده اند که اتهام وارد شده به رئیس دارالانشای این کمیسیون ، به کمسیون شکایت های انتخاباتی راجع می گردد تا از آن طریق مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزارت داخله ابراز آمادگی کرده است تا در صورت ضرورت با هر مرجعی که در این مورد تحقیق کند، همکاری همه جانبه کند.
XS
SM
MD
LG