لینک های دسترسی

Breaking News

محقق: در دور دوم ۷۰ در صد رای می گیریم


آقای محقق برخی مقام های کمیسیون های انتخابات را به اعمال تقلب متهم نموده است
آقای محقق برخی مقام های کمیسیون های انتخابات را به اعمال تقلب متهم نموده است

ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله گفته است از رفتن به دور دوم انتخابات هراسی ندارد.

محمد محقق، نامزد-معاون داکتر عبدالله عبدالله از حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان تقاضا نموده است که جلو بکارگیری تقلب و دستبرد در آرای انتخابات ریاست جمهوری را بگیرد.

این نامزد معاونیت ریاست جمهوری افغانستان بدون گرفتن نامی، ادعا نمود "افرادی که در راس کمیسیون مستقل انتخابات قرار دارند" برای اعمال تقلب در آرای مردم تلاش می کنند.

آقای محقق همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است تا با اصلاح نمودن شیوه های کاری اش، آرای "پاک و ناپاک" را تفکیک کند.

محمد محقق که در اجتماع جمعیت اسلامی برای بزرگداشت از سالروز پیروزی گروهای جهادی و در حضور زلمی رسول، یکی از نامزدان ریاست جمهوری، صحبت می کرد بطور تلویحی گفت که ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله با شماری از نامزدان ریاست جمهوری مصروف گفت و شنودهایی در باره دور دوم انتخابات است.

آقای محقق گفت "در رفتن به دور دوم همه نامزدانی که پیشتاز اند آنها ما را تنها نمیگذارند وآنها هم با رای ما ضمیمه میشوند ورای ما بالاتر از ۷۰ درصد میرود".

هشدار قانونی

از جانب دیگر محمد یونس قانونی، معاون اول رئیس جمهور افغانستان به کمیسیون های انتخاباتی هشدار داد تا از هرنوع دسیسه و زورگویی به آرای مردم خود داری کنند.

آقای قانونی که درمحفل تجلیل از هشت ثور، سالروز پیروزی مجاهدین، صحبت می کرد گفت که مردم افغانستان رای خود را به نامزدان مورد نظر شان دادند و حال مسوولیت متوجه نهادهای انتخابات است تا وظایف شانرا به درستی انجام دهد.

آقای قانونی که درگذشته از نامزدی داکتر عبدالله عبدالله حمایت کرده بود، گفت "آرزوی ما اینست که کمیسیون های انتخاباتی فارغ از هر نوع توطیه، دسیسه و زورگویی و تحمیل سلیقه های مختلف به آرای واقعی حرمت قایل شوند و بگذارند که آرای واقعی مردم ما تعیین کنندۀ سرنوشت این ملت باشد و من مسؤولیت خود میدانم که از ورق ورق رای پاک مردم افغانستان دفاع کنم".

۱۲۱ شکایت

با پایان مهلت ارائه شکایات به کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی، مقام های این نهاد گفته اند ۱۲۱ مورد شکایت از چهار نامزد ریاست جمهوری گرفته اند.

نادر محسنی، سخنگوی این کمیسیون گفت که ۱۱۵ مورد شکایت از ستاد داکتر عبدالله عبدالله، ۴ مورد از اشرف غنی احمدزی، یک شکایت از محمد داوود سلطانزوی و یک شکایت از سوی محمد شفیق گل آغا شیرزی ارائه شده است.



سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت بر اساس قانون، باید درمورد شکایات ارائه شده تا ۴۸ ساعت رسیدگی صورت گیرد.

آقای محسنی گفت در جلسۀ علنی که قرار است فردا – چهارشنبه - دایر گردد در حضور رسانه ها، ناظرین، مشاهدین و نمایندهای نامزدان شاکی به هشت مورد شکایت رسیدگی صورت خواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG