لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری بین طالبان ۲۰۰ کشته برجاگذاشت


مقامهای محلی در هرات می گویند که طالبان در شیندند مرتکب جنایات ضد بشری شده اند.
مقامهای محلی در هرات می گویند که طالبان در شیندند مرتکب جنایات ضد بشری شده اند.

باشنده‌گان و بزرگان ولسوالی شیندند ولایت از تسلیم شدن ملا ننگیالی فرمانده طالبان وابسته به شاخۀ ملا رسول و حدود ۱۰۰ جنگجوی زیر فرمان وی به دولت خبر می دهند.

حضرت الله سروری باشنده منطقۀ "چهار محل" ولسوالی شیندند هرات در صحبت با صدای امریکا گفت که خود شاهد پیوستن این فراد به نیروهای دولتی در قوماندانی امنیه شیندند بوده است.

آقای سروری گفت که در نبردهای اخیر بین افراد گروه ملا صمد وابسته به - ملا اختر محمد منصور- و ملا ننگیالی نزدیک به ۱۰۰ جنگجوی دو طرف کشته و بیش از ۵۰ شورشی دیگر زخمی شده است.

در همین حال مقام های محلی هرات تسلیم شدن ملا ننگیالی به نیروهای امنیتی افغان را رد کرده می گویند که در درگیری دو گروه مخالف طالبان در شیندند حدود ۲۰۰ جنگجو کشته شده و ده ها شورشی دیگر زخمی شده است.

فرهاد جیلانی سخنگوی والی هرات به صدای امریکا گفت که طالبان در این درگیری ها افراد ملکی را به شکل فجیعی به قتل رسانده و سر بریده اند. او افزود که نیروهای امنیتی در ولسوالی شیندند هرات در حالت آماده باش و منتظر دستور شورای نظامی هرات برای انجام عملیات بر ضد طالبان اند.

اما یک مقام ارشد نظامی در ولایت هرات که نخواست نامش گرفته شود، خبر تسلیم شدن ملا ننگیالی را به دولت تایید کرد.

روز گذشته نیز نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی شیندند مواضع طالبان را که از سه روز به اینسو با هم درگیر بودند، هدف گلوله های توپ قرار دادند. تنش ها بین افراد ملا صمد و ملا ننگیالی دو فرمانده برجسته طالبان در ولسوالی شیندند از سه ماه قبل بر سر بیعت با رهبر جدید این گروه به وجود آمد.

از سوی دیگر وزارت دفاع افغانستان گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت های ارزگان، هلمند، بغلان، ننگرهار، کاپیسا و تخار ۴۲ شورشی مخالف کشته و ۳۶ جنگجوی شورشی زخمی شده است. در این درگیری ها از کشته شدن چهار سرباز اردوی ملی نیز خبرداده شده است.

XS
SM
MD
LG