لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالرحیم وردک از نامزدی در انتخابات منصرف شد


عبدالرحیم وردک، نامزد منصرف شدۀ ریاست جمهوری افغانستان
عبدالرحیم وردک، نامزد منصرف شدۀ ریاست جمهوری افغانستان
عبدالرحیم وردک، یک تن از نامزدان ریاست جمهوری انتخابات ۱۳۹۳افغانستان از نامزدی اش انصراف نمود.

آقای وردک روز یک شنبه در یک نشست خبری گفت که بنابرعواملی خواست از نامزدی اش، بدون پیوستن با کدام نامزدی دیگری منصرف گردد.

آقای وردک گفت که در مورد دلایلی که او را مجبور به گرفتن این تصمیم کرده است، نمی خواهد چیزی بگوید اما گفت: "کمپاین ما عمداً" کمرنگ بوده است.

آقای وردک که از آغاز مبارزات انتخاباتی در هیچ گردهمایی اشتراک نکرده است، افزود که برایش هیچ وقت قدرت وچوکی مطرح نبوده وقبلاً هم پنج بار از کرسی های مختلف استعفا داده است.

عبدالرحیم وردک به برگزاری انتخابات شفاف تاکید نمود وبرای بقیه نامزدان ریاست جمهوری درانتخابات پیشرو آرزوی موفقیت نمود.

در حالیکه ۲۰ روز دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و بیشتر از یکماه از آغاز کارزار انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری می گذرد، آقای وردک دومین نفری است که از نامزدی اش انصراف می نماید.

سایر انصراف ها و ائتلاف ها

پیشتر از وی قیوم کرزی، یکی دیگر از نامزدان ریاست جمهوری گفت که به سود زلمی رسول، نامزد دیگر ریاست جمهوری به مبارزات انتخاباتی ادامه خواهد داد.

هم چنان هدایت امین ارسلا، یکی دیگر از نامزدان انتخابات در نشستی گفته بود که تیم وی با تیم گل آغا شیرزی یک ائتلاف انتخاباتی را تشکیل داده است اما این ائتلاف آنها به معنی انصراف نیست.

گفته می شود که گفتگو ها برای کاهش تعداد نامزدان ریاست جمهوری میان برخی از گروه ها ادامه دارد اما برخی از این نامزدان تاکید کرده اند که به هیچ صورت از نامزدی شان انصراف نمی کنند.

عبدالرب رسول سیاف، یکی دیگر از نامزدان ریاست جمهوری، روز جمعه گذشته در میان هزاران نفر از باشندگان کوهدامن گفت که به هیچ صورت از نامزدی اش به نفع کدام نامزدی انصراف نمی کند.

برای نامزدی ریاست جمهوری افغانستان در آغاز ۲۷ نفر ثبت نام کرده بود که ۱۰ نفر در فهرست ابتدایی و ۱۱نفر در فهرست نهایی راه یافت.

اکنون تنها ۹ نامزد برای انتخابات پیشرو با هم رقابت دارند و معلوم نیست که تا زمان برگزاری انتخابات چه تعداد دیگری از نامزدی شان منصرف خواهند شد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری وشورا های ولایتی افغانستان به تاریخ ۱۶ حمل سال آینده خورشیدی برگزار شود.
XS
SM
MD
LG