لینک های دسترسی

Breaking News

سویدن اتهامات تجاوز جنسی علیه جولیان اسانژ را بست


آقای جولیان اسانژ گفته است که توقف اتهام تجاوز جنسی علیه وی نه تنها یک پیروزی برای خودش، بلکه برای حامیان حقوق بشر می باشد
آقای جولیان اسانژ گفته است که توقف اتهام تجاوز جنسی علیه وی نه تنها یک پیروزی برای خودش، بلکه برای حامیان حقوق بشر می باشد

سارنوالان سویدنی تحقیقات در مورد اتهامات تجاوز جنسی جولیان اسانژ، بینانگذار ویکی لیکس، را متوقف کردند.

این اقدام هفت سال پس از درج قضیه اتهام سؤ رفتار و تجاوز جنسی علیه آقای اسانژ، متوقف گردیده است.

آقای اسانژ که از پنج سال به این سو در سفارت اکوادور مستقر در لندن پناهنده است، گفته است که اقدام سارنوالان سویدنی برای وی و حامیان حقوق بشر به مثابۀ یک پیروزی است.

پیر ای ساموئلسون، وکیل مدافع سویدنی آقای اسانژ، نیز گفته است که این اقدام "یک پیروزی کامل برای اسانژ" می باشد و حال وی می تواند هر زمانیکه بخواهد سفارت اکوادور را ترک کند.

آغاز اتهامات جرایم و تجاوز جنسی علیه اسانژ

تحقیقات در مورد اتهام تجاوز جنسی علیه آقای اسانژ در سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی صورت گرفت که وی از استکهلم سویدن بازدید می کرد. در آن زمان، دو زن آقای اسانژ را به ارتکاب سوء رفتار جنسی و تجاوز جنسی، متهم کردند. حکومت سویدن در ماه جون ۲۰۱۲ از حکومت بریتانیا خواست تا آقای اسانژ را برای بازجویی به آن کشور استرداد کند، اقدامی که بنیانگذار ویکی لیکس را مجبور کرد تا در سفارت اکوادور مستقر در لندن، پناهنده شود.

پس از آن، تحقیق در مورد اتهامات تجاوز جنسی علیه آقای اسانژ متوقف بوده است. به تعقیب آن، در سال ۲۰۱۵ میلادی، اتهام قضیه سوء رفتار جنسی علیه آقای اسانژ به دلیل قاعدۀ مرور زمان، کاملاً متوقف گردید و فقط اتهام تجاوز جنسی علیه وی ادامه یافت.

دلیل توقف قضیۀ اتهام جنسی علیه اسانژ

ماریان ان وای، رئیس سارنوالی عامۀ سویدن، روز جمعه اعلام کرد که وی به دلیل قضیۀ اتهام تجاوز جنسی علیه آقای اسانژ را متوقف کرد که آوردن متهم به سویدن در آیندۀ قابل پیش بینی، متصور نیست.

آقای اسانژ همواره اتهامات سوء رفتار و تجاوز جنسی علیه خود را رد کرده و ادعا کرده است که چنین اتهامات جنبۀ سیاسی دارد.

خانم ان وای در شهر استکهلم به خبرنگاران گفت که قضیۀ اتهام جنسی علیه آقای اسانژ زمانی می تواند از سر گرفته شود که وی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به سویدن بر گردد. اما وی تاکید کرد که قضیه به دلیلی متوقف نشده است که آقای اسانژ بی گناه به اثبات رسیده باشد.

آقای اسانژ که بنیانگذار ویکی لیکس است از پنج سال به این سو در سفارت اوکوادور مستقر در لندن، پناهنده است. در این مدت، آقای اسانژ ده ها هزار معلومات سری سیاسی و نظامی حکومت ایالات متحده را افشا کرده است.

XS
SM
MD
LG