لینک های دسترسی

Breaking News

سرپرست امنیت ملی افغانستان به اسلام‌آباد رفت


ریاست امنیت ملی هنوز در مورد سفر آقای اندرابی به اسلام‌آباد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.
ریاست امنیت ملی هنوز در مورد سفر آقای اندرابی به اسلام‌آباد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

نهادهای امنیتی پاکستان به صدای امریکا گفته اند که سرپرست امنیت ملی افغانستان با همتای پاکستانی‌اش روی مسایل امنیتی دو کشور بحث می‌کنند.

منابع امنیتی پاکستان به صدای امریکا گفته اند که مسعود اندرابی سرپرست امنیت ملی افغانستان امروز پنجشنبه (۱۵دلو) حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت از کابل به اسلام‌آباد رسید.

یک منبع امنیتی پاکستان می‌گوید که مسعود اندرابی سرپرست امنیت ملی افغانستان با جنرال رضوان اختر رئیس استخبارات پاکستان (آی – اس – آی) در مورد شریک‌ساختن معلومات استخباراتی و سایر مسایل امنیتی گفتگو خواهد کرد.

هم‌چنان منبع می‌افزاید که در این نشست روی تسریع مبارزۀ مشترک افغانستان و پاکستان با هراس‌افگنی، نیز صحبت خواهد شد. اما ریاست امنیت ملی تا هنوز در مورد سفر آقای اندرابی به اسلام‌آباد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که معلوماتی ادارات استخباراتی در مورد حمله بالای پوهنتون پاچاخان که ادعا شده بود، در خاک افغانستان طرح‌ریزی شده است، نیز با آقای اندرابی شریک خواهد شد.

پیش از این نهادهای امنیتی پاکستان گفته بودند که سفر سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان به اسلام‌آباد، به دنبال سفر راحیل شریف لوی درستیز پاکستان به کابل صورت خواهد گرفت. جنرال شریف ماه دسامبر سال گذشتۀ میلادی به کابل سفر کرده بود.

این نشست مقامات استخباراتی افغانستان و پاکستان، درست دو روز پیش از نشست چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان و نماینده‌گان چین و امریکا صورت می‌گیرد.

قرار است که در ششم ماه فبروری سومین نشست چهارجانبۀ افغانستان، پاکستان و نماینده‌گان چین و امریکا در اسلام‌آباد برگزار گردد.

XS
SM
MD
LG