لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای اضافی امریکایی به هلمند رفته اند


نظامیان امریکایی نیروهای افغان را در جنگ با طالبان حمایت می کنند
نظامیان امریکایی نیروهای افغان را در جنگ با طالبان حمایت می کنند

نگرانی ها از گسترش نفوذ طالبان در هلمند شدت یافته اما مقام های محلی گفته اند که نیروهای افغان بر اوضاع تسلط دارند.

یک سخنگوی اردوی امریکا گفته است که به تازگی نیروهای اضافی امریکایی به ولایت ناآرام هلمند اعزام شده اند. تورن مایکل لاهورن به صدای امریکا گفت که ماموریت این نیروها تامین حفاظت پرسونل امریکایی که از قبل در هلمند مستقر بود و ارائه کمک و حمایت بیشتر به نیروهای افغان در منطقه است.

آقای لاهورن گفت که نیروهای تازه دم وظیفه داند تا "تلاش های جاری برای تشکیل مجدد، تجهیز مجدد و آموزش مجدد قول اردوی ۲۱۵" را تقویت بخشند.

به دنبال تشدید فعالیت های طالبان در هلمند شماری از نیروهای ویژهء امریکایی برای سرکوب شورشیان و تقویت توانمندی های نیروهای محلی به این ولایت اعزام شدند.

بخش های از هلمند به ویژه ولسوالی های سنگین، موسی قلعه و نادعلی در چند ماه گذشته شاهد افزایش خشونت های مسلحانه بوده است.

مرزا خان رحیمی، والی هلمند، به صدای امریکا گفت که نیروهای افغان در نادعلی و دیگر ولسوالی های که با تهدید طالبان مواجه اند بر اوضاع تسلط دارند و به حمایت نظامیان خارجی حملات شورشیان را دفع خواهند کرد.

در جلسه سه شنبه شورای امنیت ملی افغانستان هم که به ریاست رئیس جمهور محمد اشرف غنی دایر شد، اوضاع هلمند به بررسی گرفته شد. بر اساس یک اعلامیه ریاست جمهوری "شورای امنیت ملی با توجه به اوضاع امنیتی ولایت هلمند فیصله نمود تا به منظور بررسی اوضاع عمومی ولایت هلمند، هیئت با صلاحیت از ارگانهای ذیربط به آن ولایت سفر نمایند".

XS
SM
MD
LG