لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع افغانستان: تجهیزات برای دفاع مستقلانۀ از حملات خارجی ناکافی میباشد


عبدالرحیم وردک وزیر دفاع افغانستان
عبدالرحیم وردک وزیر دفاع افغانستان

عبدالرحیم وردک وزیر دفاع افغانستان، طی یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران از تجهیز نیرو های افغان با وسایل، سلاح و مهمات مختلف پیشرفته خبر داده گفت که آن تجهیزات نیازمندی های فعلی و داخلی افغانستان را مرفوع کرده می تواند اما برای دفاع مستقلانۀ از حملات خارجی ناکافی می باشد.

تمام جز و تام های وزارت دفاع ملی افغانستان، تجهیزات و سلاح مختلف خویش را که به کمک جامعۀ جهانی و ایالات متحده تدارک دیده شده است در یک نمایشگاه تنظیم و در رابطه به آنها توسط افسران اردو ملی به مطبوعات توضیحات داده میشد.

عبدالرحیم وردک گفت که نیروهای افغان و بین لمللی جهت حفاظت سرحدات افغانستان اخیراً عملیات جدیدی را در ولایات شرقی آنکشور علیه مخالفین دولت آغاز نموده اند. در جریان این عملیات به مخالفین تلفات وارد شده و تعداد دیگری از آنان نیز بازداشت شده اند.

شیر محمد کریمی لوی درستیز قوای مسلح افغانستان
شیر محمد کریمی لوی درستیز قوای مسلح افغانستان

شیر محمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان در مورد راکت پراگنی ها از آن سوی سرحدات افغانستان در ولایات شرقی افغانستان گفت که در نشست اخیر سه جانبه به اشتراک جنرال اشفاق کیهانی لوی درستیز اردوی پاکستان، جنرال ایلن قوماندان نیروهای آیساف و شخص خودش موضوع حملات راکتی مورد بحث قرار گرفته و جنرال کیهانی گفته است که نیروهای پاکستان علیه شورشیان مربوط به ملا فضل الله عملیاتی را از چند مدتی به اینسو آغاز نموده که در بعضی موارد اشتباهاً مرمی های توپ در خاک پاکستان اثابت می نماید.

استناد بر اظهارات لوی درستیز نیرو های افغان، یک هیأت مشترک، تحقیقات در رابطه با حملات راکتی را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG