لینک های دسترسی

Breaking News

بدون مجوز قانونی نیرو های خاص افغان نمی توانند منازل را تلاشی کنند


مقامات ریاست جمهوری افغانستان میگویند با افغانی شدن عملیات خاص و انتقال مسؤولیت زندان بگرام به نیروهای افغان، زمینه برای امضای سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و امریکا فراهم شده و صحبت های عملی در این زمینه آغاز گردیده است.

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان روز سه شنبه در صحبت با رسانه ها ابراز امیدواری کرد که این سند قبل از کنفرانس شیکاگو نهایی شود.

مقامات ریاست جمهوری همچنان انتقال مسؤولیت عملیات خاص به نیروهای ویژه افغان را یک گام مهم در عرصه تحکیم حاکمیت ملی میدانند و میگویند با این تصمیم یکی از خواسته های بزرگ مردم افغانستان و به خصوص یکی از فیصله های لویه جرگۀ عنعنوی عملی شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری میگوید پس از این حتی نیروهای خاص افغان نیز نمی توانند بدون داشتن مجوز قانونی خانه های مردم را تلاشی کنند.

" موضوع مهم دیگر پیام رئیس جمهور کشور روز دوشنبه در جلسه شورای عالی وزیران این بود که پس از این حریم خصوصی مردم مصؤن می باشد، و تمام عملیات در چوکات قوانین صورت خواهد گرفت، این یک نوع تضمین برای مردم افغانستان است که نه تنها خانه هایشان از سوی نیروهای خارجی تلاشی نمیشود بلکه نیروهای افغان هم بدون داشتن یک سند حقوقی نمیتوانند وارد خانه های مردم شوند"

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز در نشست خبری مشترک با سخنگوی ریاست جمهوری گفت، پس از افغانی شدن عملیات خاص، نیروهای ویژه افغان سه عملیات را در ولایات فاریاب، هلمند و قندهار انجام داده اند که به گفته او به صورت مؤفقانه پایان یافته است.

سخنگوی وزارت دفاع همچنان اطمنان میدهد که نیروهای ویژه افغانستان توانایی پیشبرد عملیات خاص را داشته و همچنان با تجهیزات بسیار پیش رفته مجهز می باشند.

XS
SM
MD
LG