لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری سه رهبر شورشی توسط نیرو های ناتو و افغان


دستگیری سه رهبر شورشی توسط نیرو های ناتو و افغان
دستگیری سه رهبر شورشی توسط نیرو های ناتو و افغان

نیرو های ناتو در افغانستان میگویند قوای ائتلاف و افغان، رهبران یک گروه شورشی را در شرق آن کشور دستگیر نموده اند.

قوای بین المللی مستقر در افغانستان طی اعلامیۀ بروز پنجشنبه خبر داد که دو تن از رهبران گروه حزب اسلامی را به روز چهارشنبه در ولایت پروان توقیف نموده اند و رهبر سومی این گروه در ولایت خوست دستگیر شده است.

یکی از این افراد رئیس مطبوعاتی حزب اسلامی میباشد که گفته میشود با چندین گروه شورشی ارتباط داشته و در بم گذاری های ماه های نوامبر و جنوری در افغانستان دخیل بوده است. آخرین بم گذاری در یک مارکیت در شهر کابل صورت گرفت که هشت کشته و شش زخمی بجا گذاشت.

در اوایل هفته جاری، مقامات افغان گفتند در مورد چهار فردیکه شام سه شنبه در جریان عملیات نظامی ناتو در ولایت هلمند کشته شدند تحقیق جریان دارد تا معلوم شود که آیا آنها جنگجویان طالب بودند و یا افراد ملکی. ناتو میگوید این افراد تهدیدی برای عساکر آنان بودند ولی اهالی قریه میگویند که آنان افراد ملکی بودند.

به روز چهارشنبه، در ولایت هلمند یک گزمۀ مشترک افغان و ناتو، به خانه یک متخصص بم سازی حمله نموده چندین مرد را کشته و چند تن دیگر را دستگیر نمودند. در جریان تلاشی این خانه، تفنگ ها، بم های دستی و مهمات به دست آمد.

در ولایت قندهار، قوای مشترک افغان و ائتلاف چندین ذخیرۀ سلاح را در ولسوالی پنجوایی آن ولایت کشف نمودند، که شامل تفنگ های کلاشینکوف همراه با شاژور های پُرشده، فلیته های بم گذاری و وسایل برقی بود.

همچنان طبق اعلامیه مرکز هماهنگی امور ماین پاکی افغانستان یا MACCA جاپان مبلغ ده میلیون دالر امریکایی را برای ماین روبی در افغانستان مساعدت میکند.

با این مساعدت در حدود ۴۰۳۲ کیلومتر مربع زمین از وجود ماین ها و مواد منفجره در ولایات ننگرهار و قندهار پاکسازی شده و به دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

بر علاوه سروی پاکسازی ولایات هرات، بامیان، قندهار، ارزگان و ننگرهار از وجود ماین، با استفاده از این وجوه حمایت خواهد شد.

XS
SM
MD
LG