لینک های دسترسی

Breaking News

متهم نمودن نیرو های ناتو و ائتلاف توسط رحیم وردک


متهم نمودن نیرو های ناتو و ائتلاف توسط رحیم وردک
متهم نمودن نیرو های ناتو و ائتلاف توسط رحیم وردک

ولسی جرگه افغانستان روز شنبه وزرای دفاع، خارجه، داخله و سرحدات کابینه دولت افغانستان را به مجلس استماعیه احضار کرده بود.

هر چهار تن از وزاری یاد شده ، به نماینده گان مردم در ولسی جرگه در مورد حملات راکتی بر ولسوالی های سرحدی در ولایت ننگرهار و کنر در بارۀ اقدامات خویش معلومات ارایه نمودند اما قناعت اعضای ولسی جرگه را فراهم نکرد.

وزیر دفاع افغانستان در صحبت های خویش گفت: روز گذشته هلیکوپتر های نظامیان پاکستانی وارد حریم افغانستان گردیده و حملاتی را نیز انجام داده اند. وی میافزاید که مصئونیت سرحدات و فضای افغانستان به دوش نیروهای ایساف می باشد.

عبدالرحیم وردک وزیر دفاع افغانستان به ادامه گفت:

" اگر ما هم بالای قرأ و قصبات پاکستان مانند آنها حمله نماییم، پس فرق میان ما و آنها چه خواهد بود."

آرشیف: جنرال بسم الله محمدی وزیر داخلۀ افغانستان
آرشیف: جنرال بسم الله محمدی وزیر داخلۀ افغانستان

جنرال بسم الله محمدی وزیر امور داخله افغانستان در مجلس استماعیه ولسی جرگه گفت، تمام آماده گی ها مانند افزایش قوا و گزمه نیروهای افغان بیشتر گردیده است. ما تا فعلاً کوشش نموده ایم که به جنگ کشانیده نشویم و اگر مورد تجاوز قرار گیریم در آن صورت تمام افغانها عسکر هستند.

وزیر داخله افغانستان می گوید، که استعفای جنرال امین الله امرخیل قوماندان پولیس سرحدی زون شرق افغانستان را نپذیرفته است.

جنرال امرخیل به روز پنجشنبه از اینکه نیروهای بین المللی و دولت افغانستان در مورد حملات راکتی اقدام مفید نکرده اند، استعفا خویش را اعلان کرد.

اعضایی ولسی جرگه که در مجلس استماعیه امروزی ضمن اینکه گزاراشات مبنی بر اقدامات وزرای کابینه افغانستان را قناعت بخش نمی دانند میگویند وزرای دفاع، داخله، خارجه و سرحدات در جهت توقف حملات از خاک پاکستان بر خاک افغانستان تلاش های قابل قناعتی را انجام نداده اند.

XS
SM
MD
LG