لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه تلاشهای صلح افغانستان


آرشیف: تعدادی از اعضای گروه طالبان که به پروسۀ صلح پیوسته با حکومت افغانستان یکجا شدند.
آرشیف: تعدادی از اعضای گروه طالبان که به پروسۀ صلح پیوسته با حکومت افغانستان یکجا شدند.

به دنبال اظهارات رئیس جمهور افغانستان درخصوص سهمگیری جامعه جهانی به ویژه ایالات متحده در تلاش های صلح این کشور، شورای عالی صلح نیز از این تلاشها حمایت کرده است.

عبدالحمید مبارز یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان درمصاحبه با رادیو آشنای صدای امریکا گفت که حمایت های بین المللی به خصوص نقش ایالات متحده در این راستا می تواند بیشتر موثر باشد.

وی همچنان با اشاره به مسئله نقش شورای عالی صلح و سهم آن در مذاکرات گفت : " ایالات متحده قبلا نیز از تلاشهای صلح حمایت کرده و در هر حرکتی با شورای عالی صلح همنوا بوده است."

رئیس جمهور افغانستان به روز شنبه درکابل گفت که تلاشها و مذاکرات صلح با حمایت های بین المللی به خصوص حمله و سهمگیری ایالات متحده امریکا پیش می رود.

وی به حضور نیروهای امریکایی در مذاکرات صلح نیز اشاره کرد.

اما فیض امین یکی از استادان پوهنتون کابل و صاحب نظر در امور سیاسی، به این نظر است که باید مذاکرات صلح با دقت صورت گیرد تا دست آورد های سالهای گذشته درکشور از بین نرود.

وی می گوید: " مذاکرات صلح افغانستان یک نیازمندی است، اما درعین حال نیاز است تا در انجام این مذاکرات از دقت و توجه بیشتری کار گرفته شود ، در این مذاکرات باید دست آورد های اساسی افغانستان از جمله حقوق بشر، جامعه مدنی و سایر مسایل اجتماعی درنظر گرفته شود، درغیر آن افغانستان بار دیگر با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد. "

این اظهارات درحالی صورت می گیرد که مخالفین مسلح دولت افغانستان تا کنون موقف رسمی خود را در خصوص تلاشهای صلح این کشور واضح نساخته اند.

XS
SM
MD
LG