لینک های دسترسی

Breaking News

انتقال مسئوولیت های امنیتی از شرکت های خصوصی به پولیس نظم عامه


انتقال مسئوولیت های امنیتی از شرکت های خصوصی به پولیس نظم عامه
انتقال مسئوولیت های امنیتی از شرکت های خصوصی به پولیس نظم عامه

مقامات وزارت داخله افغانستان می گویند که در ادامۀ این روند تا کنون مسؤولیت های امنیتی شش شرکت خصوصی امنیتی به پولیس نظم عامه سپرده شده است.

جمال ناصر صدیقی، معین پالیسی وزارت داخله افغانستان به روز چهار شنبه در یک نشست خبری گفت که به خاطر انتقال مسؤولیت های امنیتی از شرکت های خصوصی به پولیس افغان، پلان های دقیقی طرح ریزی شده است.

به گفتۀ آقای صدیقی تا کنون 46 شرکت خصوصی امنیتی وجود دارد که باید تا 21 ماه مارچ سال 2012 مسؤولیت هایشان به پولیس سپرده شود. وی اضافه کرد که تنها آن عده شرکت های خصوصی امنیتی باقی خواهند ماند که در تامین امنیت مراکز قوای آیساف، ایتلاف و نهاد های دپلوماتیک و بین المللی سهم دارند.

طرح انتقال مسؤلیت های امنیتی از شرکت های خصوصی به پولیس افغان به اساس فرمان 62 رئیس جمهور کرزی تطبیق می شود.

نیروهای بین المللی کمک به امنیت نیز در منحل کردن شرکت های امنیتی خصوصی با وزارت داخله افغانستان همکاری دارند.

برید جنرال دورمن نمایندۀ آیساف برای این برنامه می گوید که برای قادر شدن نیروهای پولیس افغان در عهده دار شدن مسؤولیت های امنیتی از شرکت های های خصوصی، با وزارت داخله همکاریی جدی می کنند.

به گفتۀ وی انتقال مسؤولیت امنیتی از شرکت های خصوصی به نیرو های نظم عامه بخشی از روند عمومی انتقال امنیتی به نیروهای افغان است که تا سال 2014 عملی می شود.

به اساس معلومات وزارت داخله افغانستان قبل از این نیز 75 شرکت خصوصی امنیتی منحل شده بود که مسؤولیت هایشان به نیروهای افغان انتقال یافته است.

مقامات می گویند که اکنون نیروهای امنیتی افغان قابلیت آن را دارند تا مسؤولیت تامین امنیت پروژه های انکشافی و سایر پروژه ها را خود به دوش گیرند.

مقامات وزارت داخله در نشست روز چهار شنبه همچنان گفتند که به خاطر تامین امنیت لویه جرگۀ عنعنوی افغانستان که قرار است در هفته اخیر ماه روان دایر شود، تدابیر لازم اتخاذ شده است.

XS
SM
MD
LG