لینک های دسترسی

Breaking News

سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کرزی به ایالات متحده


The “Tribute in Light” illuminates the sky in New York on the 12th anniversary of the Sept. 11, 2001 attacks.
The “Tribute in Light” illuminates the sky in New York on the 12th anniversary of the Sept. 11, 2001 attacks.

وزارت خارجه افغانستان می گوید که رئیس جمهور کرزی در این هفته به ایالات متحده امریکا سفر می کند تا در مجمع عمومی سازمان ملل اشتراک کرده و سخنرانی نمایند.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان این مطلب را در یک کنفرانس خبری درکابل ابراز کرد و گفت که رئیس جمهور کرزی با بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده نیز دیدار خواهد کرد.

درهمین حال تحلیلگران افغان به این سفر و دیدار های که قرار است صورت گیرد ، خوشبین هستند، یونس فکور درمورد به رادیو آشنا صدای امریکا چنین گفت:

"من فکر میکنم در افغانستان به سفر های که رهبری دولت افغانستان به ایالات متحده انجام میدهد، چشم امیدواری دوخته میشود. مخصوصاً در این وقت های که ما مردم افغانستان حساب میکنیم که روابط میان رئیس جمهور افغانستان و ادارۀ محترم رئیس جمهور اوباما سرد شده و دوم افغانستان هم در یک مرحلۀ خیلی حساس و جنگ علیه دهشت افگنی قرار گرفته که از یک طرف قرارداد یا موافقتنامۀ ستراتیژیک مناسبات با ایالات متحده امریکا مطرح است و عکس العمل های منفی همسایه ها و انتقال مسئولیت های امنیتی به نیرو های افغانستان. من فکر میکنم که ما این سفر خیلی جدی و مهم تلقی میکنیم که باید رئیس جمهور افغانستان از این فرصت استفادۀ خوبی را انجام بدهد."

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال یک بار برگزار می شود و رهبران کشورهای عضو این سازمان با ایراد بیانیه ها از دست آورد ها و نیازمندی های خود برای فعالیت های بیشتر سخن می زنند.

XS
SM
MD
LG