لینک های دسترسی

Breaking News

خشونت ها در واکنش با سوزانیدن قرآن کریم


خشونت ها در واکنش با سوزانیدن قرآن کریم
خشونت ها در واکنش با سوزانیدن قرآن کریم

مقامات ناتو در افغانستان می گویند در حالیکه اعتراضات در برابر سوختاندن قرآن در ایالات متحده در نواحی جنوبی کشور گسترش یافته است، شورشیانی که چادری به سر داشتند یک پایگاه ایتلاف را در کابل مورد حمله قرار دادند.

ناتو می گوید سه جنگجو – که دوتن آن حمله کنندۀ انتحاری بود- صبح روز شنبه زمانیکه می خواستند کمپ " فینکس" را در کابل مورد حمله قرار دهند، از پا در آمدند.

در این جریان سه عسکر ناتو جراحت خفیف برداشته اند.

این در حالیست که مقامات در جنوب افغانستان می گویند اعتراضات در واکنش به سوختاندن قرآن در قندهار به خشونت گراییده، ۵ تن به هلاکت رسیده و ۴۶ تن دیگر مجروح گردیدند.

ملل متحد گفته است به روز جمعه هفت کارمند آن سازمان در حمله یی به دفتر معاونت ملل متحد در شهر مزار شریف کشته شده است.

حمله به دفتر ملل متحد پس از آن صورت گرفت که تظاهرات در واکنش به سوختاندن قرآن به خشونت کشیده شد .

در یک تحول دیگر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان صبح روز شنبه با، بان کی مون منشی عمومی ملل متحد تیلفونی صحبت نموده و مراتب اندوه و تاثر خویش را در قبال حمله به دفتر معاونت ملل متحد که طی آن هفت کارمند این سازمان به هلاکت رسیده اند، ابراز نموده است.

رئیس جمهور افغانستان خشونت های روز جمعه را ظالمانه خوانده و تاکید نمود که حکومت افغانستان متعهد است تا مسوولین حادثه را به عدالت بکشاند.

همچنان وزارت امور خارجه افغانستان و نیرو های بین المللی کمک به امنیت یا ایساف طی اعلامیه های جداگانه یی حمله به دفتر ملل متحد را در شهر مزار شریف محکوم نموده اند.

XS
SM
MD
LG