لینک های دسترسی

Breaking News

حملات انتحاری در افغانستان


حملات انتحاری در افغانستان
حملات انتحاری در افغانستان

موجی از حملات انتحاری در نقاط مختلف افغانستان، باز هم شماری را کشته و زخمی نمود.

یک حملۀ انتحاری بر مقر ولسوالی موسهی در ولایت کابل، امروز شش تن را زخمی نمود که از آنجمله دو تن آن افراد ملکی بودند.

انفجار زمانی رخ داد که پولیس از ورود موتر حمله کننده به مقر ولسوالی جلوگیری نمود.

سخنگوی طالبان مسؤولیت این حمله را به دوش گرفته است.

در انفجار دومی که در ولایت پکتیا رخ داد، دو انتحار کننده بر مرکز آموزش پولیس در ولسوالی آریوب جاجی یورش بردند که در نتیجه سه پولیس کشته و دو تن زخمی شدند.

شهر قندهار نیز شاهد یک انفجار انتحاری بود که طی آن سه تن، زخمی شدند. این انفجار حوالی صبح امروز رخ داد.

خان محمد مجاهد قوماندان امنیۀ ولایت قندهار گفت، حمله کننده پیاده بود و میخواست پولیس و نیرو های بین المللی را هدف قرار دهد اما پولیس وی را شناسایی کرده و قبل از آن که به هدف نزدیک گردد، مواد حامل اش منفجر گردید.

قاری محمد یوسف که خود را سخنگوی طالبان میخواند ضمن پذیرفتن مسؤولیت این حمله گفته است که حمله کننده نورالله نام داشته و باشندۀ ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار بوده است.

مرکز شهر برلین آلمان، امروز در آستانۀ نشست دو روزۀ وزرای خارجۀ کشور های عضؤ ناتو، شاهد تدابیر شدید امنیتی بود.

این نشست به میزبانی اندرس فو رسموسن منشی عمومی ناتو و گیدو ویسترویل وزیر خارجۀ جرمنی دایر میگردد که در آن وزرای خارجۀ بیست و هشت کشور عضؤ ناتو، به شمول هیلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده اشتراک خواهند داشت. درین نشست، بحران لیبیا مورد بحث قرار خواهد گرفت و همچنان توقع میرود که معضلۀ افغانستان نیز در آن مطرح شده و اعضای مجلس، ملاقات های جداگانۀ با نمایندگان گرجستان، روسیه و اوکراین داشته باشد.

رهبران کشور های بزرگ روبه انکشاف میگویند، تنش های بوجود آمده در لیبیا و ممالک شرق میانه باید بدون به کار گرفتن نیرو، حل گردد.

رهبران ممالک چین، روسیه، هند، برازیل و افریقای جنوبی که جمعاً به نام گروه بریکس یاد میگردند، امروز پنجشنبه به دنبال نشست شان در جزیرۀ هایننِ چین گفتند که برای تأمین نقش وسیعتر کشور های روبه انکشاف در مسایل جهانی، در ساختار شورای امنیت ملل متحد باید اصلاحات وارد گردد. این گروه در اعلامیۀ مشترک شان اظهار داشتند که از تشنجات در شرق میانه، شمال و غرب افریقا، نهایت نگران می باشند.

گروهی از قدرت های غربی و ممالک شرق میانه از اقدامات بین المللی نظامی در لیبیا دفاع کرده و به فراهم آوری حمایت پولی، سیاسی و بشری به جبهۀ مخالف قذافی تعهد نمودند. اعضای گروه تماس لیبیا، به روز چهارشنبه در قطر، پایتخت دوحه دیدار نموده و موافقه نمودند که جهت کمک به شورشیان، بر یک میکانیزم موقت مالی غور نمایند. درین نشست، وزرای خارجۀ فرانسه و بریتانیه و همچنان دیپلومات های ملل متحد، ایالات متحده، اتحادیۀ کشور های عربی و اتحادیۀ افریقا اشتراک داشتند.

به دنبال تکان های تعقیبی شدید زلزله در جاپان، گردانندگان تأسیسات ذروی فوکوشیما گفته اند که آنها تجهیزات شان را به اراضی مرتفع تری انتقال میدهند.

این تکان های نیرومند، تلاش مأمورین را در راه ترمیم کوره های مصدوم شده، با مشکل روبرو ساخته است. تازه ترین این تکان ها، ساعت شش صبح امروز به وقت محلی رخ داد که شدت آن به شش اعشاریه یک درجه میرسید. مقامات شرکت برق توکیو امروز پنجشنبه اعلام داشتند که جهت مطمئن شدن از بابت تأمین انرژی برای تزریق آب به کوره ها، اتصالات برق را مستحکم تر خواهند ساخت.

XS
SM
MD
LG