لینک های دسترسی

Breaking News

تا هنوز هم از آقای ثابت خبری در دست نیست


تا هنوز هم از آقای ثابت خبری در دست نیست
تا هنوز هم از آقای ثابت خبری در دست نیست

تلاشها برای بازیابی عبدالجبار ثابت، لوی څارنوال اسبق افغانستان که حوالی ساعت دو بعد ازظهر روز پنجشنبه از منطقه دشت سقاوه چهارآسیاب کابل به وسیله افراد مسلح نا معلوم ربوده شده به سمت نا معلومی برده شده است به روز جمعه هم ادامه داشت.

مقامات امنیتی در کابل میگویند که آقای ثابت، روز پنجشنبه از منطقه ای آبایی اشَ واقع در چهل کیلومتری جنوب شرق کابل از ساحۀ زمینهای زراعتی اش توسط افراد مسلح با نمایش اسلحه و زور اختطاف شده و پولیس پس از دریافت اطلاع به خاطر نجات وی، به تلاشهای خود ادامه داده است.

به قول جنرال محمد ظاهر، رییس تحقیقات جنایی قوماندانی عمومی امنیه کابل، پولیس تا ساعت ۹ شب، قضیه را دنبال کرده و به تعقیب وجستجوی وی، تا مرزهای ولایت لوگر رفته اند.

جنرال محمد ظاهر، رییس تحقیقات جنایی قوماندانی عمومی امنیه کابل عصر روز جمعه در تماس وگفتگو با رادیو آشنای صدای امریکا راجع به نتایج تلاش دو روزه صحبت نموده گفت:

" کوچک ترین اطلاع ما، از او ، نداریم. پیشرفت هم چیزی نکردیم قطعاً. ببینیم که چه میشودَ، ما به کوششهای خود ادامه میدهیم ان شاالله به یک نتیجه یی شاید برسیم."

رییس تحقیقات جنایی قوماندانی عمومی امنیه کابل، در مورد انگیزه و محرکات در قبال اختطاف آقای ثابت، لوی څارنوال اسبق کشور صحبت نموده گفت که درحال حاضر ادعاهای مسایل شخصی، دعوای زمین وغیره وجود دارد مگر اسناد لازم را درین باره ندیده ایم.

جنرال محمد ظاهر، در مورد انگیزه سیاسی این اختطاف با قاطعیت چیزی نگفته احتمال سیاسی را به دلیل اینکه آقای ثابت، با گروهای سیاسی که در آن استقامت فعال اند روابط داشته است بُعد سیاسی قضیه را کمرنک می بینید.

هنوز مکالمات خبرنگار صدای امریکا با رییس تحقیقات جنایی کابل تمام نشده بود که برخی اعضای خانواده لوی څارنوال تماس تلیفونی با سرویس دری صدای امریکا گفتند که آقای ثابت، کدام دشمنی شخصی نداشته است.

انجنیر صفی الله , خود را خواهر زاده ای آقای ثابت معرفی کرده ابراز داشت که روز گذشته لوی څارنوال اسبق، به وسیله ده نفر افراد مسلح نا شناس اختطاف شده، از طریق اوبازک به سوی میدان شهر برده شده است. تلاش عسکرهای ولسوالی ومردم محل بی نتیجه مانده و اکنون تلاشها برای بازیابی آن ادامه دارد .

هرچند آنجینر صفی الله َ‎، اختطاف مامای خود را سیاسی میداند اما تا کنون هیچ گروه سیاسی و نظامی فعال در کشورمسؤولیت اختطاف عبدالجبار ثابت لوی څارنوال اسبق و یکی از کاندیدان ریاست جمهوری افغانستان را به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG