لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر هند: متعهد به تکمیل پروژه بند سلما استیم


بند سلما - هرات
بند سلما - هرات

باشندگان ولسوالی چشت ولایت هرات می گویند که مقام های ایرانی برای توقف کار بند سلما به انجینران هندی پول می پردازند.

کار ساخت بند سلما از مدت ها به این سو توسط مسئولان هندی آغاز شده است، اما با آنهم طی چند سال اخیر هر زمان که از مسئولان هندی در مورد پیشرفت کار ان سئوال شده این جمله را در پاسخ گفته اند که "70 فیصد" کار این بند پیش رفته است.

در همین تازگی ها باشندگان ولسوالی چشت هرات ادعا می کنند که انجینران هندی به دستور مقام های ایرانی كار پروژه بند سلما را كه در این ولسوالی موقعیت دارد به كندی به پیش می برند.

مردم می گویند که مسئولان هندی شماری از کارگران را در روز دیدار هیئت های مختلف ازپروژه بند سلما به خاطر کار در این پروژه می فرستند و پس از خروج هیئت از ولسوالی، کار دوباره به حالت تعلیق در می آید.

شکایات باشندگان ولسوالی چشت هرات با بازدید معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و سفیر هندوستان در کابل از بند سلما همزمان شده است.

گواتم پاردیا، سفیر هندوستان در كابل مشکلات امنیتی و مالی را دلیل تاخیر کار ساختمان بند سلما عنوان میکند.

او می گوید که ساخت بند سلما بخشی از اعتبار کشورش در افغانستان است که به هیچ صورت حاضر به عقب نشینی در ادامه کار این پروژه بزرگ نیستند.

اما سمونوا ل عزیزالرحمان، قوماندان كندك محافظ بند سلما می گوید که هیچ نوع نا امنی در این ولسوالی وجود ندارد که مانع کار ساختمان بند گردد. او می افزاید که نزدیک به 200 تن از نیروهای امنیتی همراه با مردم محل در نقاط مختلف این ولسوالی سرگرم تامین امنیت هستند.

جاوید لودین معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان ضمن رد مسئله دخالت های سیاسی کشور همسایه از مقام های هندی خواست تا به روند کار این پروژه سرعت بخشند.

پروژه بند سلما از سال 2006 میلادی به کمک مالی کشور هندوستان در ولسوالی چشت هرات تهداب گذاری شده که به گفته مقام های هندی تا بحال نزدیک به 180 میلیون دالر هزینه برداشته است.
XS
SM
MD
LG