لینک های دسترسی

Breaking News

فیصلۀ نهایی محکمۀ اختصاصی انتخابات پارلمانی


فیصلۀ نهایی محکمۀ اختصاصی انتخابات پارلمانی
فیصلۀ نهایی محکمۀ اختصاصی انتخابات پارلمانی

کمیته عدلی و قضایی ریاست جمهموری میگوید حکم محکمه اختصاصی بررسی دوسیه های انتخابات نهایی نبوده و باید فیصله های آن، به محکمه استیناف راجع گردد.

نصرالله ستانکزی رئیس کمیته عدلی و قضایی ریاست جمهوری به روز شنبه در یک نشست خبری گفت فیصله هئیت عدلی و قضایی ریاست جمهوری را حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز تایید کرده و حکم عملی شدن این فیصله را صادر نموده است:

"حکم محکمه اختصاصی نهایی نیست، بناً حالت استینافی دارد و میتواند در مرحله دوم مورد تعقیب قرار بگیرید، نظر ما این بود که بخش جزایی مسئله هم تعقیب شود. اما از آنجایی که محکمه ابتدایه حکم صادر کرده است باید در محکمه استینافی مورد تعقیب قرار بگیرید. محکمه استینافی کابل مؤظف شده است که قضیه را در چهار چوب قانون تعقیب بکند. طرحی را که ما ارایه کرده بودیم مورد تایید قرار گرفت، رئیس جمهور افغانستان موضوع را به مراجع مربوط داد."

تا هنوز معلوم نیست که محکمه استیناف و مرحلۀ بعدی این پروسه چی مدت زمانی را در بر خواهد گرفت.

در این حال وحید عمر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان میگوید تا زمانی که معضلۀ بوجود آمده بر سر نتایج انتخابات بر طرف نشود حکومت وزرای باقی ماندۀ کابینه را به ولسی جرگه معرفی نخواهد کرد. وحید عمر در صحبت با خبرنگاران در این مور گفت.

"حالا عمده ترین مشکل این است که باید اختلافاتی که بر سر نتایج انتخابات بوجود امده حل شود. رئیس جمهور روی این مسئله بشدت کار میکند، به نظر من این مشکل که حل شود، مسایل دیگر کوچک است، معرفی وزیران ، معرفی سایر مقامات حکومت کار آسان است اما مهم این است که مشکل عمومی که بوجود امده باید اولتر از همه حل شود."

سخنگوی رئیس جمهور همچنان از ادامۀ مذاکراتی خبر داد که در رابطه به پیمان استراتیژیک میان امریکا و افغانستان صورت میگیرد.

آقای عمر گفت همین اکنون یک هئیت امریکایی در کابل آمده و بحث ها روی پیمان استراتیژیک میان امریکا و افغانستان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود:

"سال ۲۰۱۱ یک سال سرنوشت ساز برای افغانستان است. در این سال پروسه انتقال عملی میشود و پروسه صلح جریان دارد. در این سال بحث ها بخاطر امضای پیمان استراتیژیک میان امریکا و افغانستان ادامه دارد که برای افغانستان بسیار مهم است. همین اکنون که با شما صحبت دارم در رابطه به پیمان استراتیژیک میان افغانستان و امریکا بحث ها ادامه داشته و یک هئیت امریکا در کابل حضور دارد."

سخنگوی ریئس جمهور میگوید بخاطر اخلال این پروسه از طرف مخالفین دولت تلاش های زیاد صورت میگیرد.

سخنگوی رئیس جمهور همچنان در رابطه به حملات راکتی که از خاک پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان صورت میگیرد گفت، پاکستان در این زمینه به اتهامات متقابل پرداخته و یا به سؤالات افغانستان پاسخ ضد و نقیض میدهد.

آقای عمر میگوید افغانستان اسناد و مدارک مستندی در دست دارد که بر اساس آن خاک افغانستان از سوی پاکستان مورد تعرض قرار گرفته است.

اما آقای عمر میگوید حکومت افغانستان آخرین تلاش هایش را برای حل این مشکل از راه دیپلوماتیک انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG