لینک های دسترسی

Breaking News

مارشال فهیم مردم را به آرامش دعوت کرد


برهان الدین ربانی رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان
برهان الدین ربانی رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان

مسوولین ارشد دولت افغانستان و رهبران جهادی قتل برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح را محکوم نمودند و در ضمن گفته اند که ربانی در نتیجه یک دسیسه کشته شده است.

آنان افزوده اند که تحقیقات در مورد قتل آقای ربانی توسط مسئولین امنیتی افغان ادامه دارد.

مارشال محمد قسیم فهیم معاون رئیس جمهور افغانستان کشته شدن ربانی را به مردم افغانستان تسلیت گفت "توسط یک دسیسه و توطعۀ بسیار مرموز جناب ربانی رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی افغانستان و رئیس شورای عالی صلح افغانستان، توسط یک نفر به نام عصمت الله بر اساس یک حملۀ انتحاری به شهادت رسید. از همه مردم افغانستان خواهش میکنم که زیرتاثیر وسوسه ها نروند. کاملاً این حادثه، حادثۀ روشن و تروریستی است و توسط دشمنان افغانستان سازمان داده شده است."

عبدالرب رسول سیاف رهبر اتحاد اسلامی افغانستان در مورد کشته شدن ربانی رئیس شواری عالی صلح و رهبر جمعیت اسلامی افغانستان گفت "دشمنان عزت افغانستان، با نشان گرفتن برج عزت افغانستان، باز هم یک جنایت نابخشودنی را درحق ملت غیور و سرفراز افغانستان مرتکب شده است. دشمنان به یقین بدانند که با این اعمال جنایتکارانۀ خود نمیتوانند که عزم راسخ و متین این ملت را ضعیف سازند."

عبدالرحیم وردک وزیر دفاع دولت افغانستان ضمن ابراز تسلیت برای مردم افغانستان در مورد کشته شدن ربانی گفت که نیروهای افغان تحقیقات خویش را آغاز نموده و با تکمیل آن به اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به دلیل کشته شدن ربانی، سفرش را به ایالات متحده نیمه تمام گذاشته و از نیویارک در حالی بازگشت به افغانستان می باشد.

XS
SM
MD
LG