لینک های دسترسی

Breaking News

عساکر افغان به سرحد با پاکستان سوق داده شدند


عساکر افغان به سرحد با پاکستان سوق داده شدند
عساکر افغان به سرحد با پاکستان سوق داده شدند

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به موج تازه یی از حملات مخالفین دولت افغانستان در نوار مرزی این کشور با پاکستان به وزارت داخله کشورش دستور داده است تا سربازان اضافی را به هدف جلوگیری از ورود دهشت افگنان از پاکستان در قلمرو آن کشور مستقر بسازد.

بیانیه مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان حاکی است صبح روز سه شنبه یکصد و پنجاه تن از دهشت افگنان به هدف انجام حملات بالای نیروهای امنیتی افغان از قلمرو پاکستان وارد ولایت نورستان گردیدند.

بر طبق بیانیه مطبوعاتی درگیری میان نیروهای افغان و دهشت افگنانی که از پاکستان وارد افغانستان گردیده بودند، صورت گرفته است که در نتیجه تعدادی از نیروهای افغان کشته شده اند.

در این بیانیه مطبوعاتی به نقل از رئیس جمهور کرزی گفته شده است که " فغانستان روند انتقال مسؤولیت های امنیتی از نیروهای بین المللی به قوای افغان را با وجود همه خرابکاری هایی که از سوی دشمنان صورت می گیرد، تحقق می بخشد. "

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر از پاکستان خواسته است تا جلو فعالیت های دهشت افگنان و رفت و آمد آنان را به افغانستان بگیرد.

اما پاکستان همواره تاکید کرده است که بیشتر از 900 پسته امنیتی را در امتداد خط سرحدی میان دو کشور ایجاد کرده است و مسؤولیت هر دو کشور است تا در این زمینه کار کنند.

افغانستان نیز هزاران تن از سربازان پولیس سرحدی و اردوی ملی را در امتداد سرحدات خود با پاکستان مستقر ساخته است.

در جریان بیشتر از یک ماه گذشته حملات راکتی نیز از قلمرو پاکستان بر مناطقی از ولایات کنر و ننگرهار صورت گرفته است که منجر به تلفات افراد ملکی و خسارات مالی برای باشنده گان ده نشین این ولایات گردیده است.

افغانستان و پاکستان سرحد طولانی و صعب العبور دارند که همواره دهشت افگنان در امتداد این سرحدات در رفت و آمد هستند.

XS
SM
MD
LG