لینک های دسترسی

Breaking News

سیزده پناهجوی افغان تا هنوز در بحیرۀ سیاه ناپدید است


شش مهاجر افغان از این حادثه زنده نجات یافته است
شش مهاجر افغان از این حادثه زنده نجات یافته است

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از غرق شدن کشتی حامل ۴۲ پناهجوی افغان در بحیره سیاه به شدت ابراز تاثر کرد.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه یی گفته است که از جمع ۴۲ پناهجوی افغان که ذریعۀ یک قایق کوچک رهسپار اروپا بودند، تنها شش پناهجوی افغان نجات یافته است.

در خبر نامه آمده است که اجساد ۲۳ نفر پیدا شده است و هیچ نشانۀ از ۱۳ پناهجوی دیگر افغان در دست نیست. قایق حامل این افراد روز دو شنبه در تنگۀ بوسفور بحیرۀ سیاه و در نزدیکی شهر استانبول ترکیه غرق شد.

رئیس جمهور غنی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان این حادثه، به وزارت خارجۀ افغانستان دستور داده است تا اجساد افراد غرق شده را به افغانستان انتقال دهد.

خبرگزاری رویتر گزارش داده بود که این قایق حامل ۵۵ نفر بود و ۴۲ پناهجوی افغان به شمول ۱۲ زن و هفت کودک در آن سوار بودند. گمان زده می شود که این قایق از بلغاریا به سمت رومانیا در حرکت بودږ

نیرو های گارد ساحلی ترکیه گفته اند که تلاش برای نجات بازماندگان و یا پیدا کردن اجساد قربانیان برای ساعت ها ادامه داشت و این تنگۀ پر رفت و آمد آبی به خاطر عملیات نجات، به روی ترافیک مسدود شده بود.

سازمان بین المللی مهاجرت هفتۀ گذشته خبر داد که از آغاز سال روان تا کنون حدود ۳۲۰۰ مهاجر غیر قانونی که از مسیر بحیرۀ مدیترانه عبور می کردند، جان خود را دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت گفته است که حدود ۱۵۰ هزار مهاجر غیر قانونی عمدتاً از کشور هایی ناآرام افریقایی و شرق میانه در ده ماه گذشته به گونۀ مصوون به اروپا رسیده اند.

ده ها هزار پناهجو از افریقا و شرق میانه همه ساله اغلباً سوار بر قایق های غیرمصوون رهسپار کشور های اروپایی می شوند و هزاران تن آنان در این مسیر غرق می شوند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG