لینک های دسترسی

Breaking News

نامزدان ریاست جمهوری به سارنوالی شکایت می برند


بیشتر از ۶۹۰ هزار شهروند افغانستان در انتخابات رای داد
بیشتر از ۶۹۰ هزار شهروند افغانستان در انتخابات رای داد

کمیسیون شکایات انتخاباتی مهلت دریافت شکایات را تمدید نموده اما نامزدان گفته اند بجای این کمیسیون به لوی سارنوالی می روند.

نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی به رادیو آشنای صدای امریکا گفت که مهلت تعیین شده در باره نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، که به روز شنبه از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان گردید، تا عصر دوشنبه تمدید شده است.

آقای محسنی گفت که این اقدام بنابر تقاضای شماری از نامزدان و فعالین جامعه مدنی صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که تا حال چهار شکایت از سوی نامزدان به این کمیسیون ارائه شده است که کمیسیون در حضور ناظرین ومشاهدین به هرکدام آن رسیدگی خواهد کرد.

آقای محسنی در مورد جزئیات این شکایات و اینکه از سوی کدام نامزدان ارائه شده اند، توضیحات نداد.

اتهامات بر کمیسیون شکایات

شش نامزد ریاست جمهوری مقام های کمیسیون شکایات انتخاباتی را به جانبداری و نقض اصول کاری این نهاد متهم کرده است.

زلمی رسول، عبدرب رسول سیاف، قطب الدین هلال، محمد شفیق گل آغا شیرزی، داوود سلطانزوی و هدایت امین ارسلا به رسانه ها گفته اند که از کارکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی به لوی سارنوالی شکایت می کنند.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که شکایات انتخاباتی فقط نزد این کمیسیون ثبت شده می تواند و لوی سارنوالی قانوناً به این چنین شکایات، رسیدگی کرده نمی تواند.

آقای محسنی اما گفت اگر موارد جرمی در شکایات نامزدان مشخص شده باشد، لوی سارنوالی به آن پرداخته می تواند.

پس از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی بیست روز فرصت دارد تا در مورد شکایات دریافت شده حکم کند و بر اساس آن نتایج نهایی انتخابات اعلان خواهد شد.
XS
SM
MD
LG