لینک های دسترسی

Breaking News

گل آغاز شیرزی و هدایت امین ارسلا ائتلاف کردند


برای نخستین بار هدایت امین ارسلا و محمد شفیق گل آغا شیرزی دوتن از نامزدان ریاست جمهوری با هم ائتلاف کردند.

هدایت امین ارسلا در نشست خبری امروز گفت که آنها به خاطر منافع ملی کشور و برگزاری انتخابات شفاف با هم ائتلاف نموده اند.

اما به گفتۀ آقای ارسلا ائتلاف دو کاندید به معنای منصرف شدن از کاندیدی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیست. معمولاً زمانی که دو کاندید ائتلاف می کنند، یکی آنها به طرفداری دیگر از نامزدی خود صرف نظر می کند.

آقای ارسلا افزود که آنها بعد از گفتگو های دوامدار این تصمیم را گرفتند تا با هم ائتلاف نمایند اما از نامزدی شان به نفع یکدیگر منصرف نشده اند بلکه هدف آنها برگزاری یک انتخابات خوب و شفاف است.

آقای ارسلا گفت که ممکن چند نامزد دیگر هم با آنها ائتلاف نمایند تا آنها همه با هم یکجا پیش از انتخابات وبعد از انتخابات برای منافع ملی کشور کار نمایند.

اما او در مورد جزییات بیشتر نداد.

ستاد انتخاباتی گل آغاز شیرزوی به تماس های مکرر رادیو آشنا پاسخ نداد تا درین مورد واکنش نشان دهد.

آقای ارسلا شایعاتی را که گویا وی از نامزدی اش به نفع زلمی رسول و یا یکی از نامزدان منصر ف شده رد نمود.

آقای ارسلا افزود که در این روز ها جرگه ها می خواهند که کرسی ریاست جمهوری را به یک قوم اختصاص بدهند واما این به نفع مردم افغانستان نیست وباعث بی ثباتی در کشور خواهد شد.

از مدت سه روز به اینطرف یک جرگه ۲۰ نفری مصروف گفتگو ها با زلمی رسول و قیوم کرزی اند تا یکی از این نامزدان از نامزدی شان به نفع نامزد دیگر صرف نظر نماید.

یک تن از اعضای این جرگه به رادیو آشنا گفت که قرار بود امروز آنها در این مورد به نتیجه یی برسند اما ممکن فیصلۀ نهایی فردا اتخاذ شود.

در یک خبر متفاوت، آقای شیرزی امروز در یک گردهمایی انتخاباتی در کندهار وزارت داخله را متهم کرد که اقداماتی را برای تأمین امنیت او روی دست نگرفته است. این کاندید انتخابات ریاست جمهوری گفت که ۴۸ ساعت پیش از آمدن به کندهار به وزارت داخله خبر داده بود، اما هیچ اقدامی از طرف این وزارت صورت نگرفته است.
XS
SM
MD
LG