لینک های دسترسی

Breaking News

احدی: در فساد دست ندارم


احدی خواستار تحقیق در باره اتهامات فساد بر او شده است
احدی خواستار تحقیق در باره اتهامات فساد بر او شده است
انوارالحق احدی، وزیر تجارت افغانستان می گوید که از لویی څارنوالی خواسته است تا در باره اتهامات فساد و تعیینات خلاف قانونی توسط او، تحقیق کند. "من در طول ماموریت خود نه تنها در اینجا بلکه در وزارت مالیه و بانک مرکزی به شفافیت کامل کار کرده ام. برای ارزیابی این ادعا ها از اداره محترم لوی څارنوالی میخواهم تیمی را به وزارت تجارت و صنایع بفرستد تا حقیقت را روشن سازد."

یک مقام لویی څارنوالی به رادیو آشنا گفت، تا حال وزیر تجارت رسماً خواستار تحقیق در مورد اتهامات وارد شده بر او نشده است و این موضوع را صرف با رسانه ها در میان گذاشته است.

اظهارات آقای احدی بدنبال نشر نامه/ایمیل شماری از مقامات برحال وزارت تجارت صورت می گیرد که در آن وزیر تجارت به فساد اداری و سؤاستفاده از صلاحیت، متهم شده است.

گمان می رود که یکی از مُعینان در میان بیشتر از ده مقام دیگر وزارت تجارت است که نامهء را از طریق ایمیل، به ریاست جمهوری افغانستان فرستاده اند. مُعین سکتور خصوصی و سایر رؤسای وزارت تجارت حاضر نشدند در مورد جزئیات این نامه، توضیحات بدهند.

قراردادها و تعیینات

در این نامه، وزیر تجارت به امضای قراردادهای نفتی متهم گردیده است که در آنها شفافیت و حسابدهی وجود ندارد. آقای احدی همچنان به گماشتن نزدیکان اش در پُست اتشه یی تجارتی افغانستان در شماری از کشورها، متهم گردیده است.

متن کامل نامه را از اینجا بخوانید.

اما وزیر تجارت افغانستان، محتوای این نامه را کاملا بی اساس می داند. "می خواهم به شدت کامل اظهار نمایم که قرارداد ها و توافقات نفتی ما کاملاً شفاف بوده، هر قرارداد به اساس تصویب شورای وزیران و یا حکم رئیس جمهور صورت گرفته است."

ریاست جمهوری افغانستان تا حال دریافت نامه اعتراضی از وزیر تجارت را تایید یا رد نکرده است.

پیش از این حضرت عمر ذاخیلوال، وزیر مالیه افغانستان با اتهامات فساد مالی مواجه شده بود اما لویی څارنوالی آن اتهامات را بی اساس عنوان کرد.

دولت افغانستان در صدر فهرست فاسدترین دول جهان قرار دارد که توسط سازمان شفافیت بین الملل، نشر می گردد.
XS
SM
MD
LG