لینک های دسترسی

Breaking News

سریلانکا بازی را افغانستان قلبها را بُرد


نخستين توپ دولت ځدران بازيكن نخست سريلانكا را بدون هيچ دوشى از ميدان خارج كرد
نخستين توپ دولت ځدران بازيكن نخست سريلانكا را بدون هيچ دوشى از ميدان خارج كرد

برد و باخت با همچو يك كاركردگى اصلاً مهم نبوده و تيم هاى چون سريلانكا اينگونه پيروزى خود را جشن نخواهد گرفت.

تميم احمد، افغان باشنده ايالت ويرجينيای ایالات متحده امریکا پس از تماشاى رقابت گفت "تيم هاى چون سريلانكا، بايد پس از اين از خط بالنگ افغانستان بلرزد و بالر هاى چون ملينگا مى بايد در برابر خط بيتنگ افغانستان محتاط باشند."

اگر آبى پوشان افغان پس از اين نيز خود را "كم احساس" نكرده و اينچنين با اعتماد به نفس به ميدان بروند جاى شكى نيست كه رقابت هاى بعدى با نتيجه پيروزى همراه خواهد بود.

نكات مجهول و ضعف تيم

تاهنوز روشن نيست كه چرا عثمان غنى به ميدان نیآمد. يكتن از نويسندگان وب سايت رسمى شوراى بين المللى كركت نگاشته است "تنها مصدوميت مى تواند از حضور غنى در ميدان جلوگيرى كند ولى عثمان غنى مصدوم نيست."

اما بخش فيلدنگ افغانستان تا هنوز هم متزلزل است و اگر توانمندتر شود ديگر هيچ كمى در تيم نخواهد بود.

سريلانكا پس از بردن شير و خط، افغانها را به بيتنگ دعوت كرد و انتظار داشت اين تيم را به زودى روانه "اطاق لباس پوشى" كند اما ملى پوشان افغان حرف هاى بيشترى به گفتن داشتند.

نطاق هاى تلويزيون هاى ورزشى در اوور ٤٥ بازى گفتند كه كپتان سريلانكا از "دعوت كردن بازى كنان افغان به بيتنگ پشيمان شده است."

ملى پوشان كركت افغانستان اما در اوور ٤٩،٣ تمام بازيكنان خود را از دست داده و هدف ٢٣٣ دوش را به سريلانكايى ها تعیين كردند.

نخستين بال/توپ دولت ځدران بازيكن نخست سريلانكا را بدون هيچ دوشى از ميدان خارج كرد.

ديرى نگذشت كه شاهپور ځدران و حميدحسن رده نخست بيتنگ سريلانكا را متلاشى كردند و سريلانكا در اوور ١٢ چهار بازيكن خود را از دست داد و تنها ٥١ دوش كسب كرده بود.

فكر مى شد افغانستان شايد اين رقابت را مى برد اما تجربه و حوصله مندى رده ميانه خط بيتنگ سريلانكا نتيجه را به ١٧٧ كشانيد و وكت پنجم آن تيم در اوور ٤٠،٤ افتاد.

بالر هاى افغان بازيكن ششم سريلانكا را نيز روانه اطاق لباس پوشى كردند اما براى پيروزى كافى نبود و سريلانكا رقابت را با ٤ وكت برنده شد.

رقابت بعدى افغانستان به تاريخ ٢٦ فبرورى با سكاتلند خواهد بود كه بسيار انتظار مى رود افغانها نخستين پيروزى خود را جشن گيرند.

در رقابت دوم روز گذشته، هند - افريقاى جنوبى را با تفاوت ١٣٠ دوش شكست داد و دومين پيروزى عمده گروهى خود را جشن گرفت.

هند نخست به ميدان رفت و در ٥٠ اوور ٣٠٧ دوش ساخت. در پاسخ افريقاى جنوبى تنها به كسب ١٧٧ دوش موفق شد.

XS
SM
MD
LG