لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: ارتباط ایران با طالبان را بررسی می‎کنیم


جنرال وزیری به روز شنبه به خبرنگاران در مورد عملیات شفق دو که در تعدادی از ولایات افغانستان ادامه دارد، نیز توضیحات داد.
جنرال وزیری به روز شنبه به خبرنگاران در مورد عملیات شفق دو که در تعدادی از ولایات افغانستان ادامه دارد، نیز توضیحات داد.

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید ادعاهای مطرح شده از سوی والیان فراه و هلمند را مبنی بر کمک و ارتباط ایران با طالبان مسلح، را بررسی می‎کند.

والیان فراه و هلمند ادعا کرده اند که در این ولایات مامورین استخباراتی ایران با طالبان مسلح دیدار کرده و به این گروه کمک‎های نظامی کرده اند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت "والیان هلمند و فراه گفته اند که شهروندان ایران به آنجا آمده اند. به وزارت دفاع وظیفۀ مشخص سپرده شده است که در این مورد تحقیق کند و بپرسد. زمانی که ثبوت دریافت شد و دقیق بود، با شما شریک می‎سازیم".

وزارت دفاع می‎گوید این تحقیق از سوی ادارۀ استخباراتی و کشفی این وزارت صورت می‎گیرد.

حیات الله حیات والی هلمند می‎گوید مأمورین استخباراتی ایران دو هفته پیش در منطقۀ صفار، ولسوالی گرمسیر این ولایت، با قوماندانان طالبان دیدار کرده اند.

آصف ننگ والی فراه نیز این ادعا را تأیید می‎کند و می‎افزاید که در ماه‎های اخیر طالبان، اسلحه و مهمات جدید دریافت کرده اند.

رادیو آشنا – صدای امریکا با تلاش‎های زیاد موفق به دریافت نظر سفارت ایران مقیم کابل در مورد این ادعاها نشد و مقام‎های سفارت، از ابراز نظر خودداری کردند.

این در حالیست که پیش از این نیز مقامات محلی افغانستان گفته بودند که ایران در این ولایات و برخی از مناطق دیگر افغانستان، با طالبان ملاقات می‎کنند و برای آنان امکانات تس

XS
SM
MD
LG