لینک های دسترسی

Breaking News

قطع کمکها به افغانستان در صورت ایجاد حکومت فراقانونی


وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

در اعلامیه سفارت امریکا به نقل از جان کری، وزیر خارجه امریکا آمده است "من از گزارش ها در مورد تظاهرات در افغانستان آگاهی دارم و پیشنهاد های ایجاد یک "حکومت موازی" را مایه نگرانی عمیق می بینم".

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله بعد از اعلام نتایج ابتدایی که در آن اشرف غنی احمدزی نسبت به عبدالله عبدالله پیشی گرفت، گفت که اعلام نتیجه مملو از تقلب برای آنها مشروعیت ندارند.

آنها گفتند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و برنده انتخابات آنها هستند.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در واکنش به این اظهارت گفته است که هرگونه عملی که منجر به کسب قدرت با شیوه های فراقانونی گردد باعث قطع حمایت های مالی و امنیتی امریکا و جامعه جهانی به افغانستان خواهد شد.

وی از نهاد های انتخاباتی افغانستان خواسته است تا یک تفتیش کامل ودقیق را با در نظرداشت تمام ادعا های موجه در مورد تخلفات انتخاباتی انجام دهند.

در اعلامیه به نقل از جان کری، آمده است که هر گونه توسل به خشونت و تهدید که در مخالفت به قانون اساسی افغانستان باشد، توجیه پذیر نمیباشد.

بعد از اعلام نتایج ابتدایی عصر دیروز طرفداران تیم عبدالله عبدالله در بعضی از نقاط شهر کابل به خیابانها برآمند و آواز سرمیدادند که نتیجه تقلبی را قبول ندارند و از هر رای خود دفاع مینمایند.

قرار است آقای عبدالله تا لحظاتی بعد واکنش و موقف خود را در برابر اعلام نتایج ابتدایی در خیمه لویه جرگه که هزاران تن از هوا داران این تیم جمع شده است، اعلام نماید.

XS
SM
MD
LG