لینک های دسترسی

Breaking News

اجساد پنج کارمند مبارزات انتخاباتی در افغانستان کشف شد


مقامات افغان میگویند، اجساد پنج تن از کارمندان مبارزات انتخاباتی را که برای یک کاندید زن کار میکردند و اختطاف شده بودند، دریافت کرده اند. مقامات میگویند، اجساد بروز یکشنبه در ولایت هرات کشف شد.

کارمندانِ فوزیه گیلانی، کاندید انتخابات ولسی جرگۀ افغانستان که در ۱۸ سپتمبر برگزار میشود، بروز چهار شنبه توسط افراد مسلح اختطاف شده بودند. تا کنون کسی مسئولیت قتل آنها را ادعا نکرده است.

امنیت مسئله عمده درین انتخابات است. مقامات امور انتخاباتی افغان گفته اند، بنابر عدم امنیت در عملیه رای دهی، بیش از ۹۰۰ مرکز رای دهی مسدود خواهند بود.

در یک خبر دیگر، ناتو میگوید در شرق افغانستان قوای ائتلاف و افغان یک قوماندان و هفت شورشی را کشته اند.

قوای ائتلاف میگوید، این قوماندان که بروز شنبه در پکتیا طی یک عملیات کشته شد، مسئول انسجام انتقال مواد منفجره و جنگجویان بود.

در جا های دیگر ناتو میگوید، بروز شنبه قوای ائتلاف حملات یک تعداد شورشیان را بر دو پایگاه امریکا در شرق افغانستان دفع کردند. بعضی ازین شورشیان یونیفورم نظامی امریکا و واسکت های انتحاری به تن داشتند.

سخنگوی ناتو میگوید، شورشیان با ماشیندار ها، تفنگ و راکت بر یکی از قرار گاه های نظامی مسمی به "Forward Operating Base Salerno" و کمپ چپمن در ولایت خوست حمله کرده بودند.

ائتلاف میگوید، ناتو ۱۵ شورشی را در نزدیک سلیرنو، شش تندور را در چپمن و سه تن دیگر در راهنگامیکه میخواستند از ساحه فرار کنند، ذریعه حملات هوایی کشته شدند. پنج تن دیگر دستگیر گردیدند.

همچنان بروز یکشنبه ناتو گفت، قوای افغان و ائتلاف یک قوماندان شبکه حقانی و دو تندرو را دستگیر نموده است که در حملات بر دو قرار گاه امریکا دست داشتند.

ناتو میگوید، دو عسکر قوای ائتلاف بروز شنبه طی یک حمله شورشیان در شرق افغانستان کشه شدند. در مورد جزئیات بیشتری داده نشده است.

ناتو میگوید، بروز یکشنبه در جنوب افغانستان دو عسکر دیگر قوای ائتلاف طی حملات جدا گانه کشته شدند.

XS
SM
MD
LG