لینک های دسترسی

Breaking News

بررسی شکایات انتخاباتی تا یک هفته تکمیل میشود


کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تا یک هفته دیگر نتیجه بررسی های شانرا به کمیسیون مستقل انتخابات میفرستد.

بررسی های علنی این کمیسیون در مورد شکایات رسیده از روز انتخابات روز گذشته آغاز و به مدت شش روز ادامه می یابد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی، شکایات رسیده از روز انتخابات را از هر زون در حضور ناظرین، نماینده های نامزدان و رسانه ها بررسی مینماید.

این کمیسیون امروز دوشنبه در جلسه علنی در حدود ۲۵۰ مورد شکایات از روز انتخابات را از نه ولای جنوب، جنوب غربی و غرب مورد رسیدگی قرارداد.

در این جلسه هر شکایت به خوانش گرفته میشد و بعداً نماینده های نامزدان دفاعیه های شانرا ارایه میکردند.

ستار سعادت، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که این شکایتها از ولایتهای کندهار، هلمند، زابل، ارزگان، هرات، بادغیس، غور، فراه و نیمروز می باشد که در مورد نامزدان ریاست جمهوری و کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات است.

به گفته آقای سعادت، در ولایتهای ارزگان و بادغیس شکایاتی که روی آرا تاثیر داشته باشد، صورت نگرفته است و در ولایت کندهار بیشتر شکایات علیه زلمی رسول و در فراه بیشتر شکایات علیه عبدالله عبدالله است.

تأثیر بررسی بر نتیجۀ انتخابات

رئیس این کمیسیسون افزود که نتیجه بررسی های خود را تا تاریخ ۲۱ ثور تکمیل می کنند و تصامیم خود را به کمیسیون مستقل انتخابات میفرستند تا آن کمیسیون آماده اعلام نتایج نهایی به تاریخ ۲۴ ثور گردد.

ستار سعادت در مورد اینکه با توجه به دفاعیه نماینده های نامزدان و شکایات رسیده تا چه حد در نتایج نهایی تغییرات خواهد آمد گفت که تاثیراتی را خواهد گذاشت اما قبل از وقت است تا
دراین مورد چیزی گفت.

از سوی دیگر امروز شماری از تیم های ولایتی ستاد انتخاباتی محمد شفیق گل آغا شیرزی یک تن از نامزدان ریاست جمهوری به تیم اشرف غنی احمدزی یک تن از نامزدان پیشتاز پیوستند این تیم ها از ولایتهای بغلان، کندز، تخار، پروان، پکتیا، میدان وردک و هلمند بودند.

این افراد گفتند که اگر انتخابات به دور دوم برود آنها از نامزدی اشرف غنی احمدزی حمایت خواهند کرد.

اما شاکر عزیزی از دفتر مطبوعاتی ستاد انتخاباتی گل آغا شیرزی به صدای امریکا گفت که آقای شیرزی بعد از مشوره با بزرگان و طرفدارانش با تیم اش با آقای عبدالله پیوسته است و اگر شماری از افراد تیم آنها با تیم دیگر می پیوندند مربوط به خود شان میشود و به تصمیم شان احترام دارند.
XS
SM
MD
LG